Abstinece a psychika - doplnění
MrNkah
Zdravím ještě jednou ...
Můj psychiatr není specializovaný na závislosti... poněvadž jsem z malého města, tak tu nikdo takový není. Jinak chodím každý týden k psychologovi a máte pravdu, po sezení s ním se cítím lépe. Jinak když jste zmínila koníčky ... po dost dlouhé době jsem se vrátil k malbě a kresbě, k psaní básní, prozy a textů, takže tomu se věnuji... Jinak moc díky za vysvětlení mého problému, doufám že to přejde uplně ;)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím opět.
Děkujeme za zpětnou vazbu, to vždy potěší.
Jinak je fajn, že máte terapeutickou podporu, v tom jistě pokračujte. Také je skvělé, že jste se vrátil k takto tvůrčím zájmům. Rozhodně Vám to pomůže ve smyslu vykompenzování pocitů, to ne každý umí, jste ve výhodě. Psaní a malování je při léčbě závislostí také celkem běžná součást, můžete se například dohodnout s psychologem, že si budete psát deník, který mu budete dávat číst, ukazovat tvorbu apod.
Jak jsem zmínila v předešlé odpovědi, zkuste se diazepamu vyhnout. Nejsem sice lékař, ale z praxe vím, že lze velmi snadno spadnout z jedné závislosti do druhé, obzvlášť když se jedná o lék se závislostním potencionálem u osoby, která má problém se závislostním chováním.
Pevně věřím, že se postupně vrátí vše do normálu, chce to trpělivost a čas. Užívat drogy je opravdu velká zátěž, léčba je běh na delší trať.
Jste na velmi dobré cestě, takže mi nezbývá než Vám popřát další sílu, odhodlání a naději v lepší dny. Mějte na paměti, že dnes už je opravdu plno lidí, kterým se to podařilo. Dnes žijí plnohodnotné životy se všemi běžnými radostmi a starostmi a drogy jsou pro ně jen už minulost. Věřím, že to zvládnete i Vy!
Mějte se fajn, pokud budete potřebovat, napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK