Abstinece a psychika
MrNkah
Dobrý den...
Jmenuji se Honza a je mi 21 let. Od svých 16 jsem pravidelně užíval Pervitin a od 19 Subutex, podstoupil jsem několik léčebných procedur a nyní už 8 měsícu abstinuji. Ovšem přetrvávají stavy úzskosti, neklidu a nervozity. Když jsem to řekl svému psychiatrovi napsal mi Diazepam 10 mg při potřebě, který cca 1 týdně využiji tak jak mi předepsal lékař. Ovšem už mi neřekl, proč tyto stavy nepohody přetrvávají i přesto že nic neberu, trochu mě to děsí a nevím co tím... mohli byste mi poradit ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Honzo, dobrý den.
Tak nejdříve bych velmi ocenila Vaši 8mi měsíční abstinenci, to je super!
Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit strach a opravdu velkou a silnou úzkost, neklid a další nepohody. Tyto stavy, bohužel, mohou trvat v menší míře i delší dobu po vysazení a s podobnými prožitky, které jste popsal, se setkáváme u abstinujících uživatelů celkem často. Takže bych Vás ráda uklidnila, že nejde o nic neobvyklého. Opravdu málo kdy se vysazení obejde bez následků. Užívat jakékoliv drogy je vždy pro organismus včetně psychiky velký a nepřirozený zásah a je třeba dát čas tělu a psychice na regeneraci.
Chápu, že je to nepříjemné a rád byste se po tolika měsících asi už cítil ,,normálně", ale vydržte, vše se jistě bude postupně lepšit.
Doplňte vitamíny, minerály, udržujte pitný režim (nealko), vyváženě se stravujte, zkuste i nějaké fyzické aktivity, pokud máte nějaké záliby/koníčky, tak se snažte jim průběžně věnovat. Můžete zkusit popíjet bylinné čaje (meduňka) - působí sedativně. K užívání diazepamu doporučuji velkou opatrnost, přece jenom užívat léky má také svá rizika.
Netuším, zda Váš ošetřující psychiatr je specializovaný na závislosti (?) a zda s Vámi hovoří i na téma prevence relapsu a dalších důležitých oblastí, které je třeba během léčby závislosti otevřít. Průběžná terapeutická sezení mohou mnohé vyřešit, nevím, zda v takovém procesu jste (?).
Můžete klidně napsat více (lze využít skrytá poznámka, ta není součástí veřejné části webu).
Tak to zvažte, když tak ještě napište.
Mějte se hezky, přeji dostatek sil k další abstinenci!
S pozdravem MK