davky a zavislost
jana
Dobry den sem Jana 40let beru 10let pernik boucham hodne 3-4za den Ted sme si napalili s pritelem oba30 stlacenejch to je asi uz dost ze?Ale je nam krasne Je priel taky tedy zavislej?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano.
Po pravdě řečeno opravdu netuším, co znamená ,, 30 stlacenejch", ale pokud i Vy sama máte pocit, že to bylo moc, zřejmě asi bylo.
Možná by toto byl spíše příspěvek pro nějaké diskusní fórum pro drogové nadšence a ne pro Drogovou poradnu, která je zaměřena na pomoc experimentátorům a drogově závislým, jejich blízkým a dalším odborníkům. Bohužel.
Ohledně přítele - míra pokročilosti závislosti nelze objektivně zhodnotit na dálku a bez osobního kontaktu. Níže kopíruji kritéria závislosti, můžete se na to mrknout a pokusit se sami sobě upřímně odpovědět.
Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN):
MKN říká, že při závislosti má pro jedince užívání nějaké látky přednost před jiným jednáním, kterého si dříve cenil více. Jako centrální charakteristiku onemocnění označuje touhu (často silnou a přemáhající) užívat psychoaktivní látku. Touhu užívat drogy si jedinec uvědomuje (i když ji nemusí přiznávat) a snaží se často užívání kontrolovat nebo i zastavit. Obyčejně však neúspěšně.
Pro diagnózu závislosti je potřeba, aby byly v posledních 12 měsících přítomny alespoň tři z následujícího seznamu příznaků:
* silná touha a nutkání užívat látku
* potíže v kontrole užívání látky
* užívání látky k odstranění tělesných odvykacích příznaků
* průkaz tolerance (potřeba vyšších dávek drogy k dosažení očekávaného stavu)
* zanedbávání jiných zájmů a potěšení než užívání drogy
* pokračování užívání i přes jasný důkaz škodlivých následků užívání (depresivní stavy, nákaza virovou žloutenkou při injekční aplikaci, cirhóza jater při užívání alkoholu apod.)
Mějte se zatím hezky a buďte opatrný.
S pozdravem MK