drogy
jaja
D.den jiz jsem psala synktery u me bydlel ,kouril travu nyni to jsem nastudovala a nacetla vim s urcitosti ze snupe nebo kouri pervitin,jeho chovani posl.pulrok se rapidne zmenilo ve vsech smerech,musela jsem i volat policii,nepracuje uz 7 mesic bere pujcky provident,zkratka musim uzchranit sebe,byt,sve zdravi...syn je nyni u kamarada,nevim kde,pristi tyden bych mela mit papir z obce uredne potvtzen ze je syn odhlasen,co me trapi je ze syna mam strasne rada nechci aby se mu neco stalo,vim ze prestat musi sam a leceni taky sam,co mam ted delat mam mu volat ptat se kde spi co ji nebo ho mam nechat ,,vymachat\'\' byl tak strasne hodny poradte,diky

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Jájo.
Konzumace drog, potažmo závislost na nich, není problémem pouze konzumujících nebo závislých osob, ale je to především velká zátěž pro nejbližší okolí, tedy rodinu. Je pochopitelné, že máte plno pochyb o správnosti Vašeho rozhodnutí a že Vám další osud syna není lhostejný. Bohužel, v některých případech a u závislostí obzvlášť, je v některých situacích největší pomocí - právě nepomoci. Pokud je závislým osobám jejich konzumace tolerována, mají veškerý servis domácnosti a jejich blízké okolí tiše trpí, zpravidla to moc nevede k tomu, aby si dotyčná osoba připustila, že se něco děje a nevede je to nijak k samotné snaze něco změnit. Možná, že pokud syn zakusí jaké to je, užije si život s drogou se vším všudy a pocítí i důsledky, které tento styl života přináší, možná tak rychleji dojde k tomu, že to zase až tak ideální není. Na mnohé toto zabere. Zdali to bude účinné i v případě Vašeho syna, bohužel, ale nejde slíbit. Jde vždy o hodně individuální záležitosti.
Chápu, že je to velmi obtížná a náročná situace, nebo spíše období, plné beznaděje a hledání odpovědí na plno otázek a také různých cest.
Opakovaně jsem ve svých odpovědích uváděla (stejně tak Vám to doporučovala i má kolegyně), že můžete Vy sama i bez ohledu na to, jak na tom je syn v tuto chvíli se svou motivací, využívat služeb pro rodinné příslušníky a být tak v kontaktu s odbornou pomocí. Mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace a také získávat tolik potřebnou podporu. Nebýt na to sama...
Pro jistotu opět uvádím kontakt na zařízení, kde můžete nezávisle a bezplatně vše zkonzultovat.
Kontaktní centrum Most k naději
Jilemnického 1929
MOST
Tel: 602 219 372, 476 102 288
Kontaktní osoba: PhDr. Dagmar Jandová
Email: vedouci.kcm@mostknadeji.cz
Provozní doba: PO - PÁ 8.00 - 12.00, 12.30 - 16.30
Více zde: http://www.mostknadeji.eu/ustecky-kraj/k-centrum-most/
Pokud budete potřebovat právní konzultaci, můžete se spojit s bezplatnou právní poradnou, která se zabývá přímo oblastí nelegálních drog - prostřednictvím webové poradny obdobným způsobem jako jste tak učinila u nás (tedy zadat nezávazný, bezplatný a anonymní dotaz, viz odkaz níže).
http://poradna.asociace.org/webova-poradna/
Mějte se hezky, MK