testování
sestřička
Nejprve díky za odpověď na předchozí dotaz. Potřebovala bych podrobnější informace o testování ze slin: přibližnou cenu, délku trvání testu, spolehlivost testu, popř. kontakt na dodavatele. Má druhá otázka je ohledně testování z krve. Je možné zjistit, kolik přibližně stojí laboratotní testování na THC,opiáty, cocain,AMP a MET a jak dlouho tyto testy trvají. Díky za pomoc. Pracuji v automobilovém průmyslu a vedení naší firmy se nestačí divit, kolik našich zaměstnanců má zvláštní zálibu. Zavedli jsme testování z moči a jsme celkem úspěšní. Ale chce to pevné nervy. Hezký den

Odpověděl: Jakub Minařík
Osobně nemám s testy ze slin zkušenost - jen jsem o tom po netu diskutoval s pracovnicí vyrábějící firmy. Ohledně vašich záměrů by mohl být zajímavý následující výsek z firemního textu:
Doba, po kterou lze zachytit drogu ve slinách je srovnatelná s nálezy v krvi ( 4 až 24 hod) podle typu drogy). Testy ve slinách ( na rozdíl od testů z moče, kde nález drogy přetrvává až týdny) nabízí možnost odhalit okamžitý stav, kterému odpovídá individuální schopnost psychomotorického soustředění k plnění úkolů, řízení , atd. Obsah látky ve slinách by měl kopírovat hladinu v krvi - z toho vyplívá že byste se asi dozvěděli tu informaci která je pro vás zajímavá - jestli vaši řidiči jsou v použitelném stavu. V tomto ohledu je to určitě lepší než testy z moči - kde se droga koncentruje a může být detekována i mnoho dní po období intoxikace. V tomto ohledu tak trochu předpokládám, že vás tolik netrápí jestli někdo minulý víkend kouřil marihuanu - neb to jeho schopnost řídit ovlivní dá se říci nepodstatně - ale jestli někdo kouřil včera večer - to vás asi zajímat bude - neb tam ovlivnění reakcí bude celkem zřetelné.
Ohledně ceny mé informace hovoří o cca. 700,- Kč - test na celkem 5 drog. Ale tohle jsou myslím informace, které by vám jistě sdělila distributorská firma - zkuste zavolat: Ing.Renata Jedličková, 604 220 703, jedlickova@jktrading.cz - kontakt jsem si před chvílí ověřil, takže by to mělo fungovat.
Ohledně testování z krve a verifikace sporných výsledků se pokuste zkontaktovat Národní referenční toxikologickou laboratoř - 224911267 - tam by vám odpověděli ohledně ceny a tak - ale nebude to žádná láce - ceny se pohybují v tisících. Cesta pro potvrzení by také byla použít jiné screeningové testy které mají jiné spektrum látek se kterými mohou falešně pozitivně reagovat - tím by se vyloučili falešné pozitivity a na potvrzení by šli jen ti, kteří asi fakt užili. Kdybyste to chtěli ještě konzultovat - klidně se ozvěte. :-)