jak minimalizovat dopady užívání marihuany???
harmreducter
Dobrý den,nevím jestli to nějak jde, ale je možné nějak omezit škodlivé účiny marihuany? Vím jak na alkohol: pokud očekávám velkou "kalbu" dám si předem vitamín B1, snažím se pít hodně vody a minerálky, pokud je mi blbě, vyvolat zvracení apod.. Druhý den opět hodně vody, procházka na čerstvém vzduchu apod... U marihuany mi nejvíce vadí poškození paměti (ačkoliv nevím, zda i užití 1x/2 měsíce může mít znatelný dopad) a dlouhá doba vylučování THC. Mám pocit, že jsem "zamořenej" hulič, když po 1 špeku mam ještě dlouhé týdny učinou látku v těle... Jak je to tedy doopravdy s tou pamětí vs. hulení? Co je konkrétně dlouhodobé užívání?? Lze nějak urychlit vylučování THC z tkání?? Mockrát děkuji. PS:píše se, že předávkování THC nekončí smrtelně, ale dávka která by vedla k bezvědomí a následně případnému vdechnutí zvratků není zas tak neraálná,ne? Viděl jsem předávkovanou kamarádku, byla studená jak led, tep měla hrozně pomalej, těžko se jí dýchalo..Váhal jsem, zda nezavolat záchranku. (nakonec jsem to něudělal a ráno bylo vše dobré,ale byl to zážitek na jakej se nazapomíná). Nemůže při intoxiaci dojít k hypoxii a následnému poškození mozku způsobené snížením tep.f. a dechu? Jaká je pravda?? Existují nějaké kvalitní pravdivé prameny, podložené vědeckými studiemi?? Na netu jsou většinou černobílé žvásty - buď, že to je uplně v pohodě a nic to nedělá (což jsou kecy) nebo se to hází do 1 pytle s chemickejma sračkama...tak já nevim. MOCKRáT VáM DěKUJU!!!!

Odpověděl: Pavel Kubů
Při očekávaní "velké alkoholické kalby" je také výhodné užít některý volně prodejný preparát ze skupiny hepatoprotektiv (obsahuje essenciální mastné kyseliny, které jsou nezbytné při obnově buněčné stěny jaterních buněk poškozených alkoholem). Při užívání cannabinoidů za frekvence 1x/2 měsíce prakticky nelze o nějakém dlouhodobějším poškození uvažovat. Navíc zhoršená funkce krátkodobé paměti je omezena jen na stav samotné intoxikace. Pravda, canabinoidy se vzhledem k ostatním drogám poměrně dlouho z těla vylučují, ale účinných hladin dosahují jen během jedné až několika hodin bezprostředně po užití. Během intoxikace se ukládají v tukových buňkách, odkud jsou po poklesu hladiny cannabinoidů v krvi na v podstatě stopové množství vylučovány zpět do krve a následně přeměňovány na neúčinné metabolity. Během tohoto zpětného vylučování z tukových buněk do krve však nikdy hladina nedosáhne takové úrovně, aby jedinec prožíval stav jako při intoxikaci. O dlouhodobém užívání lze hovořit při konzumaci častější než 1xtýdně po dobu několika let. Existují různé přípravky, které urychlují vylučování cannabinoidů z těla. Jejich nabídka je zvláště bohatá v USA, kde řada zaměstnavatelů požaduje po svých zaměstnacích pravidelné testy na ilegální drogy. Různé odkazy na různé produkdy najdeš na http://www.yahooka.com/pages/Goods_and_Services/Drug_Testing_Products/ . Zatím jsem neslyšel o předávkování cannabinoidy natož s tak fatálním následkem, aby došlo k bezvědomí a následnému vdechnutí zvratků. O předávkování lze teoreticky uvažovat jen při nitrožilní aplikaci léků na bázi cannabinoidů, ale i tak je tato hypotéza vzhledem k terapeutické šíři cannabinoidů (rozdíl mezi smrtelnou a účinnou dávkou) velmi nereálná. Hypoxie s následným poškozením mozku rozhodně nepatří mezi rizika užití cannabinoidů. Navíc tepová frekvence se při intoxikaci nezpomaluje ale typicky zrychluje. Dechové centrum není cannabinoidy ovlivněno, tudíž zde riziko zástavy dechu jako u opiátů nehrozí. To, co jste pozoroval u své kamarádky, byl zřejmě obraz úzkostné reakce, ke které má jedinec intoxikovaný cannabinoidy větší sklony než je obvyklé. Ačkoliv jedinec během této reakce vypadá velmi "zbědovaně" není tento stav život ohrožující. Metaanalýzu objektivních studijí učinků cannabinoidů na lidské tělo najdete na http://books.nap.edu/html/marimed/index.html.