doba vylučování
Eliška
Ráda bych se zeptala, jak dlouho trvá vyloučení neurolu 0.5 mg a 0.5 mg revitrolu/den ?
Zjišťují se tyto látky při běžném odběru krve či moči ?
Mám novou práci a mám jít na prohlídku (práce s chemickými látkami) a nechci, aby zaměstnavatel věděl, že beru tyto léky (kvůli nespavosti). Myslím, že by to mohlo ohrozit moje postavení

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Myslím, že by se tím nic neohrozilo a že se nemáte tedy čeho obávat, ale je to Vaše věc, jestli sdělíte svému zaměstnavateli tyto skutečnosti.
Každopádně, clonazepam se vylučuje z těla s eliminačním poločasem mezi 30-40 hodinami, tudíž po jednorázovém užití, by (pokud nepatříte do nějaké z vyjímečných metabolických a eliminačních skupin) za něco přes týden, neměl být v moči detekovatelný. U alprazolamu je tato doba o něco kratší, řekněme 3-5 dní.
Standardně se při nástupu do zaměstnání, ani při běžných lékařských prohlídkách, toxikologické testování neprovádí, ale záleží jen a pouze na výběru lékaře, která vyšetření bude z laboratoří požadovat - myslím však, že se nemáte čeho obávat a pokud by si lékař či zaměstnavatel vyžádal toxikologické vyšetření, není nic jednoduššího, než si zajít za lékařem, který Vám tato léčiva předepisuje a nechat si od něj napsat zprávu s medikací.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec