čas prokazatelnosti pervitinu v těle
J.V., Plzeň
Dobrý večer,
Po jak dlouhé době, po požití pervitinu, můžeme testem zjistit tento skutek. Člen naší rodiny užil pervitin, test ze slin ho usvědčil, on ale tvrdil že test je vadný a přesvědčil otce aby ho vzal k doktoru na odběr moči a krve. Test ze slin mu otec dal bezprostředně po užití (pravděpodobně šňupnutím nebo polknutím). K odběru krve a moči došlo zhruba v rozmezí půl až hodiny. Je možné aby látka po této době ještě nebyla v krvi a moči zjistitelná a současně ve slinách ano? Děkujeme za odpověď, moc nás to trápí, chtěli bychom mu věřit...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Uvádím orientační údaje, které máme k dispozici poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří:
PERVITIN
detekce moč = 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožná jako u krve
Musíte, ale brát v potaz, že toto jsou pouze orientační údaje. Vždy záleží na několika dalších aspektech:
1. na intenzitě předešlé konzumace
2. na kvalitě drogy
3. na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla vypořádat
Orientační testy (moč/sliny) se mohou opravdu mýlit. Proto je vhodné, pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, test opakovat právě dalším rozborem v laboratoři. Laboratorní testy jsou spolehlivé a 100%. Pokud tedy dotyčná osoba tento test absolvovala, nezbývá nic jiného, než věřit výsledku testu, bohužel.
Doporučuji obrátit se na Kontaktní centrum u Vás a v osobním kontaktu využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky. Nevím, v jakém jste vztahu s touto osobou, ideální by bylo, kdyby tam šli rodiče, partnerka (pokud je tato osoba zletilá a má vztah)...
Kontaktní centrum
Havířská 11
Plzeň
Tel: 377 421 374, 731 522 288
Email: centrum@cppt.cz
Provozní doba:
PO  9,30-11,30, 12,30-15,00, 16,00-18,00,
ÚT  10,00 - 18,00
ST   9,30-11,30, 12,30-15,00, 16,00-18,00,
ČT    zavřeno
PÁ   9,30-11,30, 12,30-15,00, 16,00-18,00,
Více informací o tomto zařízení zde: http://www.cppt.cz/nase-zarizeni/k-centrum
Kontaktní centrum POINT14
Husova 14
Plzeň
Tel: 377 235 526
Email: office@point14.cz
Provozní doba: PO až PÁ 8,00 - 16,00
Více zde: http://www.point14.cz/index.php?page=73
Dále můžete prostudovat základní obecné informace pro rodiče a blízké, viz přiložený odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Informace o pervitinu: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud budete potřebovat se na něco doptat, neváhejte napsat znovu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK