Drogy sex...
pedrosman
Zdravím.Abstinuji 15 měsíců od pervitinu ale platím si levný sex s uživatelkami drog no a bez ochrany tak nevím pokud by byli nakažené Céčkem nebo Aids kam se obrátit pokud by mi už blbě nebo stačí po 3 měsíců zajít k lékaři.Děkuji mám trochu strach.

Odpověděl: Amrit Sen
Pedrosmane, zdravím Vás.
Díky za důvěru, dobře, že píšete. Že se Vám daří 15 měsíců abstinovat od pervitinu si zasluhuje obdiv a respekt. Přesto Vás neuklidním, zahráváte si s ohněm.
Náhodný sex bez ochrany je riziko a hazard vždy, s uživatelkami drog ještě větší. Že máte strach, je zcela na místě.
Když pominu skutečnosti, že bezprostřední blízkost drogového světa a kontakty s uživateli drog ohrožuje Vaši abstinenci, také to, že placený sex nebývá obecně tou nejlepší záplatou na pošramocené sebevědomí, nebo vztahové, či sexuální nepohody, je riziko, že se nakazíte nemocí, která Vás může ohrozit na životě, nebo Vám trvale poškodit zdraví, mimořádné. V úvahu také přichází, že v tuto chvíli můžete nemoc naopak šířit Vy.
Doporučuji Vám nechat se co nejdříve otestovat a nadále si podobný sex užívat pouze s ochranou, nebo ještě lépe, najít si partnerku na dlouhodobější vztah. Stabilní, férový partnerský vztah na pilířích citu, důvěry a věrnosti, bývá lékem nejen na potíže, které jsem zmínil, ale může být i cestou ke šťastnějšímu životu. Láska léčí "samospádem", pokud se na vztahu společně pracuje a pečuje se o něj.
Zdarma Vás otestují pracovníci všech kontaktních center v republice. Zpravidla testují na žloutenky B a C, na HIV a syfilis, tedy na nemoci, kterými byste se mohl nakazit.
Takový test se provádí z krve, odebrané píchnutím do prstu a výsledek znáte do 15 minut. Upozorňuji, že jde o test orientační. Tyto testy mají sice vysokou spolehlivost, kolem 97 %, i tak ale, pokud by Vám vyšel reaktivní výsledek, je nutné následně potvrdit, nebo vyloučit pozitivitu na danou nemoc následným laboratorním testem z plné krve, který s doporučením služby, která Vás testovala, bude rovněž bezplatný. Laboratorní test má 100 % spolehlivost. Může ale využít i další služby, které na nemoci, přenášené také pohlavním stykem, bezplatně testují.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího městě bydlíte, rádi Vám obratem kontakty pošleme.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, uděláte lépe, když si necháte udělat laboratorní test rovnou. Bezplatně i bez objednání, Vás na HIV, syfilis, včetně všech typů žloutenek, otestují například zde:
Hepatologická ambulance a poradna Remedis
Vladimírova 10
140 00 Praha 4
Telefon: +420 226 216 200, +420 226 216 203
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
Fakultní nemocnice v Motole
Oddělení infekční
V Úvalu 84
150 06 Praha 5
Telefon: +420 224 436 905, +420 224 436 901
Web: http://www.fnmotol.cz
V Praze je řada dalších pracovišť a služeb, kde Vás zdarma otestují, ale ne vždy na všechny uvedené nemoci.
Doporučuji Vám rovněž pečlivě si pročíst informace k prevenci, rizikům, způsobům přenosu a léčbě některých nemocí, jimiž jste bezprostředně ohrožen:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
Připojuji info k syfilis, které na našich stránkách zatím chybí, z letáku terénního programu Magdaléna:
Syfilis, také příjice nebo lues, je infekční pohlavně přenosná choroba, kterou vyvolává bakterie spirálovitého tvaru - spirochéta Treponema pallidum.
Člověk je jediným hostitelem této bakterie.
ZPŮSOBY PŘENOSU
Syfilis se přenáší infikovanými tělními tekutinami: krví, spermatem a vaginálním sekretem, výjimečně i kontaminovanými předměty.
Bakterie může napadnout i plod těhotné syfilitické ženy, v případě proniknutí placentou (transplacentární přenos). Dítě se rovněž může nakazit mateřským mlékem při kojení. V případě, že k tomu dojde, dochází u novorozence k závažnému poškození organismu, které nezřídka končí smrtí.
Dříve představovala riziko transplantace krve, v dnešní době už je takový přenos téměř vyloučený, díky důkladnému testování dárců krve.
Pro nemoc jsou typická tři stádia, přičemž v konečné fázi dochází k vážnému poškození organismu, demenci. V případě absence léčby i ke smrti, nebo invaliditě.
ČÍM DŘÍVE SE NEMOC LÉČÍ, TÍM LÉPE!
INKUBAČNÍ DOBA, PŘÍZNAKY, PROJEVY, STÁDIA
Inkubační doba choroby se pohybuje v rozmezí 9 - 90 dnů, nejčastěji 3 týdny.
Choroba syfilis je charakterizována třemi vývojovými fázemi.
1. Primární stádium
Prvním příznakem nemoci je vznik rudého, tvrdého nebolestivého vředu, který se objeví asi za 3 týdny od sexuálního styku v místech, kudy bakterie pronikla do organismu. Z vředu po zmáčknutí vytéká čirá, vysoce infekční tekutina. Během dalších 2 týdnů zpravidla dojde ke zduření svodných lymfatických uzlin (pokud byl místem průniku genitál, projeví se na tříselných mízních uzlinách, pokud šlo o ústa, zvětší se krční uzliny). Uzliny bývají zvětšené jen na jedné straně.
2. Sekundární stádium
Zpočátku typicky únava, deprese, zvýšená teplota, bolesti hlavy, kloubů nebo kostí. Mízní uzliny po těle se zvětšují. Infekce v druhé fázi postupuje mízní cestou a šíří se krevním oběhem do celého těla. Symptomatická vyrážka, se často zcela náhle, objevuje na kůži trupu a končetin, případně na sliznicích. Vyrážka mívá různý vzhled, většinou je ohraničená a nesvědí. Pro toto období jsou typické další, poměrně rozmanité, kožní příznaky. Na tkáních se tvoří léze, které jsou také infekční. Asi v 30 % případů, jsou postiženy sliznice v ústech, při postižení krčních mandlí vzniká syfilitická angína (na sliznicích a mandlích většinou růžové až červené plošky/pupínky/vřídky).
Mohou se také objevit vysoké horečky a záněty, například hepatitida, zánět mozkových blan či artritida. Tyto příznaky se po odeznění mohou znovu i několikrát zopakovat. Přibližně do dvou let všechny projevy mizí a nemoc přechází do své latentní (bezpříznakové) fáze, která může trvat 3 až 20 let. V latentní fázi se pacient cítí zdráv a bez komplikací, zároveň je také nejméně nakažlivý, ale právě v této fázi se bakterie šíří organismem a poškozují ho.
3. Terciární stádium
V tomto stádiu dochází k poškození nervové tkáně, které vede k neurologickým příznakům (obrna) a psychologickým změnám (poruchy řeči, demence, v konečné fázi tzv. progresivní paralýza s celkovým rozpadem osobnosti).
Dochází k postižení kostí, kloubů, jater, míchy, srdce a dalších orgánů. Existuje vysoké riziko poškození cév, především aorty a koronárních cév, na nichž dochází k nekróze stěny, a riziko vzniku výdutí (aneurysmat).
Charakteristický je rozpad kožní i kostní tkáně, typický je rozpad nosní přepážky a horního patra v dutině ústní.
Může končit trvalou invaliditou, případně smrtí.
LÉČBA
Základem léčby je včasná diagnóza.
Léčbu zajišťuje dermatovenerolog, na příslušném
oddělení. K vyléčení se aplikují antibiotika, většinou
penicilin. V případě alergie na penicilin se používá
tetracyklin.
Nejčastěji se lék podává injekcí do svalu. V případě první a druhé fáze nemoci trvá léčba přibližně 14 dní. V latentní fázi se pacient léčí antibiotiky 3 týdny a syfilis s neurologickými příznaky 10 - 30 dní.
Syfilis podléhá povinnému hlášení. To v praxi znamená, že vyšetřující lékař je povinen informovat o pacientově onemocnění místní hygienickou stanici. Společně se pak účastní vyhledávání pacientových sexuálních kontaktů. Lidé, kteří měli s nemocným sexuální kontakt, musí rovněž podstoupit vyšetření na syfilis. Onemocnění se nejčastěji vyskytuje ve věkové skupině 15 - 30 let.
Všichni lidé, kteří prodělali syfilis, jsou po zaléčení průběžně sledováni lékařem. Ve stanovených termínech se provádí opakované odběry krve. V prvním půlroce se kontroly provádějí jednou za 1-2 měsíce, v následujícím pololetí dvakrát. Druhý rok je nutné se na kontrolní vyšetření dostavit ještě dvakrát. Pacienti, u kterých došlo k rozvoji terciárního stádia, a pacienti s vrozenou syfilidou (infikováni jako plod od syfilitické matky) se z evidence nevyřazují nikdy.
Syfilis, pokud se léčba zahájí včas, je o nemocnění velmi dobře léčitelné a vyléčitelné. V 1. stadiu zcela bez následků, v 2. stádiu s možnými zdravotními následky. Syfilis ve 3. stadiu se vyléčit nedá.
PREVENCE ONEMOCNĚNÍ
Nákaze se dá předejít, pokud se vyhneme rizikovým faktorům. K odpovědnému chování patří partnerská věrnost, sex s použitím kondomu, který při správném použití snižuje riziko přenosu nákazy na minimum. V případě, že jsou infekční ložiska mimo oblast krytou kondomem, nemůže ani ten přenosu nemoci zabránit. Dalším rizikem je kontakt s cizí krví a tělními tekutinami.
Kontakty zdravotnická zařízení, kde Vás, kromě syfilis, zároveň otestují i na HIV:
Dermatovenerologická klinika 1.LFUK
Areál VFN, U nemocnice 2, Praha 2
pavilon A13, přízemí
Telefon: +420 224 962 586
Fakultní poliklinika - dermatovenerologie
Karlovo náměstí 32, Praha 2
budova B, 3. patro
Odběrové místo: Karlovo náměstí 7, Praha 2
Venerologická ambulance
Apolinářská 4, Praha 2
Telefon: +420 222 233 279
Medicínské centrum Praha
Mezi vodami 205/29, Praha 4 - Modřany
Telefon: +420 270 003 562/564
Testy na HIV provádějí také tato pracoviště a organizace:
AIDS centrum PRAHA
FN Bulovka, Budínova 2
180 81 Praha 8
Telefon: +420 266 082 629
PO - PÁ 8.00 - 12.00
http://bulovka.cz/
http://bulovka.cz/kliniky-a-oddeleni/klinika-infekcnich-parazitarnich-a-tropickych-nemoci/
Dům světla - Česká společnost AIDS pomoc, z.s.
Malého 282/3
186 00 Praha 8 - Karlín
Telefon: +420 224 814 284
Nonstop poradenství pro volání z ČR:
800 800 980 - bezplatná Telefonní linka AIDS pomoci
224 810 702 - sazba dle vašeho tarifu
https://www.aids-pomoc.cz/
https://www.aids-pomoc.cz/https://www.aids-pomoc.cz/dum-svetla.html
AIDS centra:
http://www.hiv-aids.euweb.cz/aids-centra.html
HIV komunita:
http://www.hiv-komunita.cz/
Nebylo by od věci, kdybyste si o všem popovídal, zcela nezávazně a anonymně, popovídal s pracovníky některé služby, která pracuje i s lidmi, kterým se daří dlouhodobě abstinovat. Získáte pochopení, podporu a užitečné informace. Stydět se opravdu nemusíte, nikdo se na Vás skrz prsty dívat nebude.
Jak kontakty na služby v ČR, podle oblasti a typu zařízení najdete, se dozvíte na stránkách naší poradny, v odkazu Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám hodně štěstí, kdybyste ještě něco potřeboval, napište,
Amrit Sen.