Otok po špatné aplikaci
Pako
Dobrý den, v úterý jsem špatně jsem si aplikovala pervitin, netrefila jsem se do žíly, dole na ruce, z vrchu u zápěstí.Měla jsem to oteklé jen velmi málo a trošku to bolelo. V pátek jsem si vzala warfarin proti srážení krve, v sobotu ráno jsem aplikovala větší množství pervitinu do krku a najednou mi v noci hrozně otekla ruka, v místě kde jsem si v úterý špatně aplikovala. Hrozně to bolí a mám to stále hodně oteklé. Co s tím mám dělat? Nějaká mast, prášky nebo ledovat? K lékaři nepůjdu. Děkuji za odpoved

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že píšete. Pravděpodobně půjde o absces, avšak takto na dálku nelze posoudit, co přesně se vám přihodilo a v co dalšího se to může vyvinout. Určitě nevymýšlejte žádné varianty medikace a warfarin si již nikdy takto sama neordinujte, následky by mohly být fatální! Určitě by vás měl vidět zdravotník a zvolit další postup. Rozumím, že se vám nechce k lékaři, avšak jsou situace, kdy by měla obava o vlastní zdraví (končetinu, život...) převážit nad obavou z kontaktu se zdravotnickým zařízením.
Napiště mi, odkud jste (stačí větší město v okolí), zašlu vám obratem informace o nejbližším Kontaktním centru pro uživatele drog (pokud již do něho nedocházíte na výměnu injekčního materiálu), kde se vám na ruku podívají a ošetří. Domácí ošetřování a ledování při takovémto průběhu už určitě nepomůže a nakonec u lékaře (i nedobrovolně) skončíte. Pokud je to jen trochu možné, vynechte po dobu, než se tento problém vyřeší, aplikaci pervitinu (pominu, že neexistuje snad méně bezpečná než ta do krku...).
Dávejte na sebe pozor a určitě se ozvěte!
Vilma Táborská