papírky napuštěné neznámou drogou
milly
Dobrý den, chtěli jsme s přáteli vyzkoušet LSD. Koupili jsme 4 papírky za 800. Cca 3x3 mm, na obyčejném papíru potištěné smajlíky. První polovinu jsme si dali asi v 8 hodin. Někdy jsme se začali tak zasekaně smát, cítili jsme návaly horka a jinak si připadali docela střízlivě, bez únavy. Akorát jsem občas vstávala a dělala si legraci, že mám pocit jak kdyby mi chtěly upadnout končetiny. Asi za hodinu jsme dali zbylou půlku. Stav pořád podobný, ale kolem 10-11 hodiny jsme si začali uvědomovat cukání svalů. Trochu nepříjemné, ale ne bolestné. Spíše otravné. Takové zrnění ve svalech. Ze začátku se mi i klepaly zuby a pod. Napadlo nás, že by to mohl být pervitin. Druhý den stále cítím své svaly nepřirozeně. Nevíte co by to mohlo být? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Odpusťte, ale takto na dálku, ani z popsaných symptomů, nedokáže nikdo spolehlivě určit, o jakou látku, nebo směs látek šlo.
Výrobci a distributoři do LSD často přidávají další látky, včetně psychostimulantů, ale pravé LSD je látka natolik účinná a jeho dávka tak miniaturní, že aby případně "přikápnutý", nebo do původního produktu, respektive roztoku, přidaný pervitin, mohl vůbec "fungovat", muselo by to být množství, které by se na "papírek" prostě nevešlo. Nezřídka může jít o skutečně nebezpečné přidané látky. Mohu se mýlit, ale předpokládám, že jste je v nějaké míře "ochutnali".
Také je možné, a nebylo by neobvyklé, že o LSD vůbec nešlo.
Jakou látku jste koupili, by mohl spolehlivě určit pouze laboratorní rozbor, který se u nás provádí v Ústavu soudního lékařství v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Hradci Králové a dalších městech. Podotýkám, že nejde o levnou záležitost.
Neodpustím si připomenout, že LSD není, jak se často lidé mylně domnívají, v žádném případě rekreační droga. Rizika při jejím užití jsou značná, zejména pro ty, kdo mají z různých důvodů předpoklady k psychickým poruchám, o kterých ale ani nemusí vědět, zdravé experimentátory a uživatele nevyjímaje. To i tehdy, pokud je přítomen zcela střízlivý, zkušený "sitter", který intoxikovaného bezpečně provede všemi fázemi "tripu" a v případě komplikací ho dokáže včas a laskavě "přeladit". Kromě jiného vždy existuje riziko "bad tripu", kdy intoxikovaný může zůsobit i takové škody, které nemusí jít napravit, také ohrozit okolní i sebe na zdraví a životě. Každý by měl být, před užitím LSD, v dobré tělesné, psychické, zdravotní kondici a v dobrém rozpoložení. V žádném případě by neměl kombinovat LSD s dalšími drogami, ani léky a alkoholem. Stejně tak by neměl "dokopávat", tedy přidávat si, z důvodu zvýšení účinku, nebo prodloužení "tripu". Mohlo by jít o život.
Připojuji odkazy na naší poradně a dalších stránkách, kde najdete informace k LSD, včetně rizik, souvisejících s jeho užitím:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
https://extc.cz/lsd-trip.html
http://www.prevcentrum.cz/LSD
http://www.drogy.cz/lsd/kap-skodlive-ucinky-lsd.html
http://navykovelatky.cz/halucinogenni-latky/lsd/
Stačí takto? Kdybyste se potřeboval Vy, nebo přátelé, ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám i přátelům vše dobré, buďte na sebe opatrní,
Amrit Sen.