Marihuana - Změna prožívání
xPeke
Dobrý den, jsem příležitostný kuřák marihuany (vypěstované doma) kterou občas užívám. Jé možná interakce s těmito léky ? \"Rabeprazol\", \"Omeprazol\", \"Esomeprazol\", \"Zyrtec\"... Zejména mě zajímá změna psychyckého stavu. Zezačátku se to projevovalo depresema, změnamy nálad, úzkostí a hlavně panickým strachem. Strašně blbě se mě popisuje co zažívám, ale v podstatě se mě přestalo líbit být zhulený ze strachu, co přijde. Zažíval jsem abstak z cigaret, dotoho jsem si dal bong a dostal se mi stav kterej se nedá moc popsat. Strašně špatně jsem charakterizoval přítomnost, nachvíli sem se zamyslel nadtím co jsem, potom sem nachvíli přestal myslet a pak sem se viděsil kdo sem, respektivě jsem negativně vnímal sám sebe. Několikrát mi hlavou prolítla myšlenka že život bejt nemusí, že to že sem je prostě obrovská náhoda, opět mě vyděsilo, cítil jsem se strašně zvlástně pokaždý když sem si uvědomil sám sebe. Pozoroval jsem okolí a viděl jsem svět strašně negativně, lidi jsem viděl jako inteligentní zvířata, potom mě děsili emoce,asi proto že sem je cítil negativně. Nejhorší na tom je, že všechno co jsem si přesdtavoval byla více méně pravda, neviděl jsem nic neskutečnýho ani vymyšleného, prostě jsem to vnímal jinak, nechápu proč, nidky předtím se mě nestalo abych po (kotly) zažíval negativní stav.Dokonce i po tom stavu za střízliva sem nadtím dlouho uvažoval a občas se mě vrátil ten stav na chvilinku, když sem si vzpomněl jaký to bylo. Poté co plně přešel abstak sem se vrátil do normálu. Občas když si opět dám tak to zvládnu a občas si prostě vybavim minulost a už jsem zase tam, ale to trvá chvíli, pak cajk, předtím to bylo celej stav až do odeznění. Uff, snad nebudu vypadat jako blázen když to sem píšu, ale svěřil jsem se každýmu ale nikdo mi nedokázal odpovědět, co se ve mě změnilo. Je pravdou že předtím než to vše začalo tak sem sebe hrozně dlouho pozoroval, snažil jsem se pochopit jakej smysl má život, jak fungují emoce, definovat tok myšlenek atd. Nevím, nechám si poradit od odborníků. Prostě je nechápu, proč se to začalo dít.Na internetu asi nejvíce popisem seděla Depersonalization, ale nevím...Pozn.Tenhle model co sem vypěstil mě nedělal dobře už po prvním užití, je fakt že sem měl i silnější ale nikdy mě nehodily do bad tripu, ale jak řikám , nevím co je příčinou. KDyž hraju nebo se nějak zabavím tak je to v klidu ale jak zase přestanu něco dělat tak se to někdy vrátí. Děkuji mnohokrát za přečtení toho vyčerpávajícího dotazu. Přeji hezký den.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
děkuji za důvěru a ze široka, dopodrobna popsaný problém. Začnu léky, které užíváte. Každý jednotlivec je originál, jeho citlivost a reakce na užité látky se mohou lišit. Zyrtec by s největší pravděpodobností neměl mít podíl na popisovaných problémech. Další léky, přestože bezprostředně psychiku neovlivňují, jsou určené k úpravě poruch metabolismu. Mohou mít vliv na odbourávání toxinů z těla, jestli pro Vás z hlediska bezpečí, pozitivní, nebo negativní, nedokážu posoudit, nejsem lékař, ani farmaceut.
Co je však jasné, že Vám psychika vysílá závažné signály o tom, že pro Vás marihuana, potažmo drogy, jako takové, nejsou pravým koníčkem, ani zábavou. Pokud tyto signály nebudete respektovat a neomezíte, nejlépe nezastavíte užívání drog úplně, riskujete, že se asi zblázníte.
To, že se dlouho "nic nedělo", a teď se děje, neznamená, že se tato skutečnost dá zvrátit, pokud budete pokračovat. Nejspíš patříte k lidem, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvodů předpoklady a dispozice k psychickým poruchám, které by se, možná, bez drog nemusely nikdy projevit. Možné je, že by se projevily i tak, podpořené jinými podněty, nebo náročnějšími situacemi.
V každém případě, kromě THC, jsou pro vás mimořádně rizikové psychostimulanty, ještě víc byste riskoval užitím halucinogenů.
Co jste popsal, není zas až tak neobvyklé, ani nepochopitelné, naopak. Řada klientů, se kterými se setkáváme, popisovala podobné stavy. Ti, kteří dnes "fungují", tato varování vzala vážně. Řada dalších netak úplně. Podobně, jako jim, se i Vám může stát, že Vaše poruchy nastartují psychické onemocnění, pokud se tak už nestalo, nebo způsobí její rozvinutí a prohloubení.
Může se stát, že způsobíte škody, které už nemusí jít napravit, že sebe, nebo někoho dalšího, často blízkého, ohrozíte na zdraví i životě. Psychické nemoci se neléčí snadno, riskujete, že budete medikován psychiatrickými léky, bez kterých se neobejdete. Můžete trávit čas opakovanými pobyty v psychiatrických nemocnicích, se ztrátou schopnosti studovat, pracovat, udržovat kvalitní přátelské a partnerské vztahy, bavit se, radovat. Budete li riskovat a necháte situaci dojít tak daleko, nemusíte se nikdy úplně uzdravit, ani kdybyste už nadobro žádné drogy neužil.
Doporučuji drogám se širokým obloukem vyhnout, nejlépe navždy, nebo aspoň na co nejdelší čas. Pak by měly popsané potíže časem samy odeznít. Pokud by se měly vracet i za střízliva, rozhodně vyhledejte odbornou lékařskou pomoc, míním psychiatra a o potížích i všech v úvahu přicházejících příčinách a okolnostech s ním otevřeně promluvit. Stydět se nemusíte, nikdo Vám psí hlavu nasazovat nebude, nejste sám, kdo má podobné problémy. Můžete jen získat.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít specializovanou ambulantní službu organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/co-nabizime.html
sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/principy-prace.html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/poslani.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, ať jste brzy v pohodě,
Amrit Sen