bydleni
jaja
D.den jiz jsem psala ,syn kouri travu ,nyni snupe i pervitin,ziji s nim sama je mu 26.,situace se stala neunosnou ,ma agresivni nalady 7 mesic nepracuje,pujcky ,providenty ....
Musim chranit uz sama sebe,proto jsem asi 3 krat volala policii,musel odevzdat klic od bytu ale papirove ho jeste nevykazali a ted jde mi o toto,potrebuji ho odhlasit u me z trv.pobytu,co nejdriv nez jeho dluhy budou resit exekutori,a prijdou ke me,kazdy mi rika neco jineho,u nas na obci mi rekli ze az po 6 mesicich mu trv.pobyt u me muzou zrusit,dnes jsem mluvila s policii velmi ochotny policista volal na urad v jinem meste a tam mu rekli ze trv.pobyt mu u nas na obci urednik muze zrusit i po 2 mesicich ze staci dva svedci ze se doma nezdrzuje,policie ho zetim nevykazala prestoze mu delali testy kere sou pozitivni,prestoze mi tam delal sceny bouchal na okno,je to malo na vykazani ale i kdyby ho vykazali ,mohu to vse prodlouzit na pul roku a pak u nas uz mu zrusi t.pobyt,a o to jde pul roku je dlouha doba a bojim se ze v teto dobe budou exekutori konat,proto me zajima jakykoliv kratsi zpusob jak to urychlit,a take zda mel policista pravdu ze to jde i po dvou mesicich podotykam ze policistovi to rekla urednice z jineho mesta,kde je tedy pravda,jak se mohu ochranit,diky za odp.Jeste neco tam kde bydlim je pode mnou volny byt ,uz me napadlo spojit se s majitelem a presunout o patro niz, zda by se vyresila ma situace .dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je možné, že rychlost řešení závisí tak trochu na ochotě a rychlosti úřednice. Nicméně  podle různých případů, se kterými jsem se setkala, má spíš pravdu úřednice z jiného města, tedy, že stačí svědectví, že syn doma dva měsíce nepobývá. Pak je už řešení celkem rychlé, spíše v řádu týdnů. Syn se proti rozhodnutí může i odvolat, ale to by si musel sehnat svědka, že to tak není, napsat odvolání atd. To v jeho situaci a stavu asi zřejmě není ve hře.
Abyste se mohla při komunikaci s úřednicí opřít o konkrétní zákony a předpisy, doporučuji napsat do Právní poradny (http://poradna.asociace.org/webova-poradna/) a požádat je o písemné stanovisko, které jí pak můžete předložit.
Jinak platí nadále doporučení mé kolegyně, že by bylo lepší tak slložitou stuaci řešit s odborníky osobně.