dotaz
Jan
Dobrý den,
jsem závislý na pervitinu a benzodiazepinech + přidružené závislosti hraní automatů. Od 1.5.2016 jsem neužil pervitin a nehrál automaty, ale rivotril používám do teď... Rozhodl jsem se pro léčebnu. Chtěl jsem nastoupit do léčebny Červený dvůr, avšak termín přijetí mi byl stanoven na 4.7.2016, což je v mé životní situaci (nemám kde bydlet, co jíst, vůbec žádné finanční prostředky)moc vzdálený termín. V krizovém centru White Light mi bylo nabídnuto několik alternativ, ze kterých mě realně přijmou do týdne pouze v léčebně v Beřkovicích.Nevím, co mám dělat, chtěl bych se s Vámi poradit, dozvěděl jsem se, že musím absolvovat celou léčbu tzn. nemůžu přestoupit v daný termín do léčebny v Červeném dvoře. Existuje nějaká léčebna, ze které bych mohl přestoupit v daný termín do Červeného dvora a nastoupit co nejrychleji, nebo opravdu musím absolvovat celý léčebný proces v Beřkovicích?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v první řadě je oc dobře, že jste se rozhodl pro léčbu. S kombinovanou závislostí a v podstatě žádným zázemí by se Vám velmi těžko abstinovalo bez ní. Bohužel fakt je, že někdy jsou čekací doby tak dlouhé, že většina žadatelů nevydrží. Zkusila bych do PL Červený Dvůr třeba jednou týdně zavolat, reálně bývá nástup dřív než je původně určený termín. Z léčby totiž dost často někdo předčasně odejde. Pokud by se termín posunul např. o pár týdnů - a to je klidně možné, pak by to už možná šlo přečkat. Také je varianta domluvit se v Č.D., jestli by Vás vzali už po detoxu jinde. Vám bude totiž detox kvůli Rivotrilu trvat poměrně dlouho, a tak byste mohl využít čekání a zatím vydetoxifikovat.
Jít do Beřkovic a pak přestupovat jinam je trochu problém. Samozřejmě nikdo Vás tam nemůže držet, ale hladký přestup Vám asi neumožní, tedy ani Červený Dvůr, protože pak se léčba v Beřkovicích stává jen čekárnou, nikoliv léčbou, a to oni z pochopitelných důvodů nechtějí. Musel byste tedy odejít předčasně a pak pravděpodobně nastoupit do Č.D. znovu na detox, pokud by Vás takhle vůbec vzali (mohou také říct, že šanci k léčbě už jste dostal a nevyužil).
Pak je ještě variantou komunita, která by myslím byla pro Vás dost vhodná. O tom jste nepřemýšlel?
Předpokládám, že je to trochu zapletené a není snadné se v systému vyznat. Zkuste všechny varianty - třeba i ty, které navrhuji tady - probrat ve White Lightu. Většinou platí, že jdo má opravdu zájem a připomíná se, dostane se na řadu rychleji.
Budu Vám moc držet palce, dejte vědět, kdy a kam pokračujete.