pervitin
monickaaa
Dobrý den,prosím o pomoc.Pred rokem jsem navstivila psychiatrii a byli me predepsany antidepresiva.Diky nim sem si na pervitin ani nevzpomela.Predtim sem brala nosem,a vzdy jen kdyz sem resila praci.Vecne sem byla bez prace nebo pracovala a pak zase ne.Tak nejak sem to vzdy mela pod kontrolou.Jinak jsem hodne sportovala a snazila zit.V lednu sem byla opet bez a vzala z nutnosti pekarnu.Vedela sem ze nocni a ta prace me casem neudela dobre ,ale musela sem.Dva mesice sem to davala ale pak prestal byt cas na beh a prace me nebavila.zacala sem se trapit a znovu vzala pervitin,kteryho se ted nemuzu zbavit.Tri mesice beru a prestavam,ale nejde me to .Porad na nej myslim,i kdyz mam novou lepsi praci.Lecit se nechci,musim pracovat.Antidepresiva sem prestala brat,nemam pocit ze ted zabiraji....nevim co delat...dekuji monika.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás Moniko,
a děkuji za důvěru, se kterou jste se na naši poradnu obrátila. Bohužel pro vás nemám žádnou jednoduchou radu. Píšete, že jste byla v minulosti v kontaktu s psychiatrem a užívala léky, které nyní neberete. Máte ke svému psychiatrovi důvěru a uměla byste si představit, že se mu svěříte se svými problémy ohledně užívání pervitinu? V dotazu píšete i to, že často měníte zaměstnání - souvisí to nějak s vaší psychikou? Docházela jste třeba někdy na psychoterapie, případně s jako diagnozou se léčíte? V tuto chvíli mě napadá více otázek, než odpovědí.
Říkám si, že byste si také o všem mohla zajít promluvit do nejbližšího kontaktního centra. Jejich služby jsou zdarma, stačí se dopředu telefonicky objednat. Jednak byste tam mohla vše podrobněji probrat (aniž by vás někdo za užívání drog soudil), druhak byste zjistila, jaké máte další možnosti, nebo co zkusit dál.
Pervitin je ve spoustě ohledech hodně zrádný. Jednak dodá pocit energie, zvedne výkonnost, výdrž, lidé zhubnou (což může být také někdy důležité), zvedne jim sebevědomí. Aspoň nějakou dobu se může zdát, že se s ním dá všechno (lépe a rychleji) zvládnout. Ale asi sama víte, že je to jen jedna strana mince. Dojezdy bývají nepříjemné, spojené s propady nálad, spaním, jedením. Často k tomu patří problémy v zaměstnání, ve vztazích ... ale i v penězích a jinde.
Samozřejmě je to celé hlavně o pevné vůli, přesvědčení, motivaci a vašem rozhodnutí. Ale jsou situace, kdy někomu drogy v dané situaci nebo i kvůli vrozeným předpokladům (subdepresivita např.) "lépe sednou". O to těžší je pak přestat a vymotat se ze začarovaného kruhu braní a marných pokusů o přestávání. I s tím by vám mohlo pomoct právě to, že si s někým nestranným, kdo vás nebude odsuzovat, o všem promluvíte.
Co vy na to?
Kdybyste stála o kontakt, stačí napsat, která větší města jsou vám dobře dostupná, nebo se sama podívejte sem
Držím vám palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí dál.
S pozdravem,
Gabriela M.