Jak navazat kontakt
Ingemar
Syn nahle poslal sefovi vypoved a kolegum rozlouceni s tim, ze vyzkousel piko a heroin a uz se nechce venovat nicemu jinemu. Telefonicky reaguje pouze na SMS, volani nebere, pouze napsal ze je v Praze...Jak s nim navazat kontakt?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
na začátek bych vám chtěla poděkovat za důvěru, se kterou jste se na naši poradnu obrátil.
Píšete, že byste potřeboval poradit s tím, jak navázat kontakt se synem, který bez bližšího osobního vysvětlení (alespoň tak to z dotazu chápu) zmizel. Z emailu, který poslal svému šéfovi a z SMS, přes které spolu komunikujete, víte pouze, že je nejspíš v Praze a to údajně kvůli tomu, že se rozhodl užívat drogy. Nevím, co všechno této situaci předcházelo. Jestli k ní došlo zcela nečekaně, měla bych tendenci pochybovat o tom, jestli skutečně komunikujete se svým synem, případně jestli není psychicky nemocný, nebo jestli ho neunesli. Zvažovala bych i kontaktování policie. Možná to zní přehnaně, ale z dotazu, který jste poslal, toho opravdu vím velmi málo na to, abych vám mohla pomoci.
Jako hlavní bych v tuto chvíli viděla udržet se synem kontakt - třeba i jen přes zmiňované SMS!
A pak by nejspíš bylo rozumné se co nejdříve obrátit na nejbližší poradnu, kde byste mohl situaci kolem syna probrat podrobněji, pokusit se lépe zorientovat, zjistit, jaké máte možnosti a pak se rozhodl, co dál. Pokud by to bylo možné, doražte celá rodina (minimálně i s manželkou). Píšete, že jste z Prahy. A tak vám níže posílám kontakt na naši Poradnu pro rodiče (a blízké uživatelů drog). Služby poradny jsou zdarma, stačí se dopředu objednat.
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
V rychlosti aspoň takto. Pokud by bylo potřeba, napište znovu.
Držím palce, aby vše dobře dopadlo.
S pozdravem,
Gabriela M.