Odpoved
Mia
Dekuji pokusim se :) bohuzel mam malo casu jelikoz chodim do prace a zbytek casu je dcera. Myslela jsem zda neni naka poradna pres pc. Jinak moc diky

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Petro.
Poradna na netu jsme třeba my, ale internetové poradenství má své omezené možnosti a nemůže nahradit osobní kontakt. Léčba závislosti není úplně jednoduchý proces, věřte, že terapeutická podpora je na místě.
Tímto způsobem Vám můžeme pouze poskytnout základní informace a doporučit vhodné zařízení, podpořit Vás v rozhodnutí odborníka navštívit, ale více toho touto cestou asi nevykouzlíme.
Netuším, zda jste se někdy již o vysazení sama pokoušela, či nikoliv. Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí dramatický abstinenční syndrom jako u heroinu a dalších fyzicky návykových látek. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje - meduňka, působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je, nechat odeznít.
Pokud chcete začít abstinovat, je rozumné zbavit se všech drog (pokud nějaké máte ještě doma) plus přehodnotit výběr kamarádů a blízkých osob, se kterými se budete stýkat. Máme již od našich klientů vyzkoušené, že mezi lidmi co drogy i nadále konzumují, se dá abstinovat opravdu jen velice těžko a je velmi snadné mezi nimi pak selhat.
Nechci předbíhat událostem, berte to prosím jen jako informaci pro případ, kdyby ambulantní forma léčby pro Vás byla nedostatečná. Existuje terapeutická komunita pro závislé matky/uživatelky, kde léčba probíhá spolu se svým dítětem, matka se tedy může léčit a dítě mít u sebe.
Zde v přiloženém odkaze se můžete podívat na informace, jak to v takové komunitě vypadá: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-%28tkk%29/lecba-matek-s-detmi.html
Tak držíme palce! Pokud se budete potřebovat ještě na něco doptat, klidně ještě napište.
Přeji Vám dostatek sil a motivace! S pozdravem MK