pervitin
norek225
dobrý den , mám dotaz tykající se pervitinu. pervitin sem začal uživat zhruba před 2 měsíci a to v práci kde jsem chtěl zapusobit na kolegy při velkem pracovním nasazení. postupně jsem neměl duvod pervitin dál uživat , ale nepřestal sem . mé okolí mě upozornilo na to že se chovám nervozně a psychicky povýšeně . může pervitin změnit psychiku člověka i za tak krátkou dobu jako jsou 2 měsíce ? mohou tyto následky přetrvat i po vysazení pervitinu ?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
užívání pervitinu mívá za následek jak změny v chování a vystupování, tak změny nálad, prožívání. Záleží i na tom v jakém nastavení užíváte, jakým způsobem, jak intenzivně, na vašich vlastních očekáváních, reakcích okolí,...
Jedním z důvodů, proč lidé v užívání pokračují, bývá i to, že se na droze cítí dobře, mívají větší sebevědomí, pocit, že vše zvládnou, hodně energie. Navenek však mohou dotyční lidé skutečně působit až arogantně, případně agresivně, zvýšená aktivita může působit zmateně a nesrozumitelně, někdy vyvolává dojem nervozity. Většinou tyto příznaky po vysazení drogy mizí, může je provázet opak - tj. pokles nálady, vyčerpání, spavost.
Lidé ve vašem okolí si změn ve vašem chování všimli a byli schopni vám o nich říct. Většina lidí tak rychle zpětnou vazbu nedostane a docela dlouho žije v domění, že mají nad drogou vládu. Jak sám vidíte, nebývá to tak jednoduché.
Otázkou je, co si v případě vysazení počnete s touhou pervitin znovu užít, a s tím, že vám nejspíš bude nějakou dobu chybět ten vnitřní pocit toho, jak je člověk úžasný a vše zvládá. Možná je pro vás užívání pervitinu jen chvilkovou záležitostí, možná jde o způsob, jak něco v životě změnit a někam se dál posunout. Existují ale jiné cesty - často trochu složitější, pomalejší, ale bez drog - slyšel jste třeba o psychoterapii?
S přáním pěkného dne,
Gabriela M.