Kuba kokain
Popa
Dobrý den, mám pocit, že Kuba si někdy dá kokain. Jak se mám zachovat co mu říct? Nechci ho urazit nebo dát najevo, že mu nevěřím ale jak to udělat. Před 2 lety kouřil herák ale dostal se z toho. Podezření na kokain mám asi 2 měsíce. Jinak tvrdí, že je čistý.
Předem díky moc za odpověď!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Váš dotaz je poměrně stručný, neví, jestli už jste někdy psala, ale jen se dohaduji, že Kuba je asi Váš přítel...? Záleží na tom, jak máte mezi sebou otevřenou komunikaci. Pokud ale máte podezření, že něco užívá, a v minulosti už to tak bylo, pak nejlepší cesta je většinou ta nejotevřenější. Pokud se pletete, blízký člověk to většinou pochopí (tedy Vaše obavy) a neurazí se. Pokud se nepletete, je možné, že bude strašně dotčený. Asi znáte to pořekadlo o potrefené huse...
V každém případě taková obava a přímý dotaz není nic o nedůvěře. Jestli Vám ale opakovaně trvdí, že je čistý, pak zžejmě bude tvrdit totéž. Pak nemá smysl znovu se ptát, ale spíš se soustředit na to, proč jste došla k závěru, že bere. V čem se mění jeho chování, co Vám vadí. A o to s ním mluvit. Když tedy ne drogy, čím to je? Co by se s tím dalo dělat?
Obvykle opravdu platí, že otevřenou komunikací nic nezkazíte, nanejvýš se nepříjemná pravda provalí rychleji, ale stejně by vyšla najevo.