Dlouhy učinek pervitinu
crystal
Dobry den,
užívám pervitin pravidelně každý týden (přešel jsem tak nuceně z denního užívání) v pátek , pokaždé je to v pohodě ale teď se mi stalo opravdu poprvé (když nepočitám tu dobu co jsem bral denně) že jsem si dal naposled kolem 6-7 hodiny ráno a je skoro 10 hodin večer, nejen že to utíká rychle že ten čas vůbec nestíhám, ale učinky pervitinu jsou vždy dávno pryč a jsem většinou unavený už přes den a jdu normálně spát . . ale teď nemůžu usnout a dost mě to znervózňuje protože se celkem dost nudim a hlavně chci jít spát .. Tak se chci zeptat jestli je to normální že působí tak dlouho a popřípadě jestli by ste mě poradili jak docílit normálního spánku než čekat bůh ví jak dlouho bych ještě čekal až usnu... Ještě chci dodat že je pravda, že model to byl docela silný, kamarád měl po tom toxickou psychozu a nevydržel být venku, ale já byl celou dobu v pohodě a hlavně sem zvyklý, tak nevím čím to je... Snad chápete a děkuju moc předem za odpoved mějte se

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení. Možné to samozřejmě je. Záležet může na kvalitě "materiálu", ale také na Vašem momentálním fyzickém i psychickém nastavení a kondici.
Další věc je to, že většina u nás distribuovaného pervitinu, je "pravotočivý", resp. jde o směs "pravotočivého" a "levotočivého" produktu, tzv. "racemát". To znamená, že nejde o skutečný, "pravý", "levotočivý" pervitin, (nenechte se zmýlit přívlastky opačných významů), ale jde o látku sice s totožným chemickým vzorcem, ale "opačně", "zrcadlově" orientovanou. Vynechám podrobnosti, nejsem chemik, týká se orientace atomů v molekulové vazbě benzenového jádra.
Protože se většina "vařičů" neobtěžuje a v průběhu výroby vynechává proces tzv. "přetáčení", které zabírá čas, vyžaduje vědomosti a zručnost, nebo postup neovládá, případně o něm ani neví, je výsledkem pervitin, který má sice o něco silnější, ale kratší "nástup", není tak euforický a účinkuje daleko kratší dobu. Oproti dobám minulým se "pravotočivý" pervitin z pseudoefedrinu, tedy vlastně "pseudopervitin", stal běžnou normou.
Původní látka běžně účinkovala 12 až 24 hodin, při předávkování i déle.
Dříve se látka "přetáčet" vůbec nemusela. Víme o tom, že si v současné době proces "přetáčení" praktikuje čím dál více výrobců, zejména těch "pečlivějších", kteří k tomu mají potřebné podmínky.
Popravdě řečeno, z našeho pohledu bylo dobře, že "pravého" pervitinu není tolik, protože je daleko rizikovější, a to z mnoha důvodů. Kromě mimořádného závislostního i jinak devastačního potenciálu, k nim patří i častější přítomnost toxických psychóz.
K tématu, článek z časopisu eDekontaminace:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html?warning=kill
Zkrátím to a vrátím se na začátek. Možné je i to, že jste Vy, nebo Váš dealer, změnili zdroj. V důsledku toho jste mohl užít látku, na jejíž účinky nejste zvyklý.
Pokud máte potíže s usínáním po odeznění intenzivních účinků, nekombinujte s dalšími drogami, včetně psychofarmak a dalších léků, alkohol nevyjímaje. Zkuste se zklidnit příjemnou formou fyzické zátěže, procházkou v parku, atd.. Uvařte si například zklidňující čaj z meduňky, který koupíte v každé lékárně i běžných obchodech.
Odpočiňte si, zdravě se najezte, doplňujte tekutiny, vitamíny a minerály, další dávku odložte na co nejdelší čas.
Pokud by Vaše potíže přetrvávaly, nebo jste nedokázal na delší dobu "vysadit", kontaktujte lékaře, nebo odborníky některé bezplatné služby, která se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí a promluvte si o tom. Může jít o zcela nezávazný rozhovor, který může proběhnout i anonymně. Zkušení odborníci Vám doporučí konkrétní kroky, jak situaci zvládnout při minimalizaci útrap a rizik.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby a odborníky v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná. Kdybyste ještě něco potřeboval, napište.
Přeji Vám vše dobré, ať je brzy lépe. Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.