Piko
ricardo
piko jsem bral asi od 18let, nepravidelne, pak, v obdobi 19 az 20let jsem byl nezamestnany a prebytek casu ve spojeni s nudou me dotahl do obdobi, kdy se foukalo i nekolikrat denne, asi po roce jsem prestal, nedelalo me to problemy, obcas jsem si peri dal, tak jednou za mesic, pak, tak asi pul roku jsem si nedal vubec, ted, resp. po pul roce a neco jsem opet potkal "starou partu" se kteryma jsem zacal opet foukat, tak co dva dny:(, a potkal jsem jejich "novy" znamy se kteryma jsem zacal bydlet, coz se nemelo stat! to uz jsem foukal pravidelne a nekolikrat za den, ted uz jsem pres tri mesice cistej, nestykam se z "novyma" ani "staryma", bydlim uplne nekde jinde, s lidma, ktery jsou v pohode, doposad bylo vsech "relativne v pohode" (uz jsem vedel co od toho svinstva cekat, kdyz ho prestanu brat:), az ted me zacinaji prepadat hrozny deprese (neni to zadna chut na peri, je to jiny), jako by nejaky obavy, nejaka predtucha. jak se toho zbavit?

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, doba, po kterou jste bral, není úplně krátká a pervitin má prostě na psychiku docela velký vliv a lidi, co přestanou brát pervitin, depresivní a úzkostné stavy často popisují. Zbavit se pervitinu sám, bez vnější pomoci a podpory, je velký úspěch. Ale potýkat se s těmi úzkostnými stavy, které teď prožíváte, musí být dost vyčerpávající. I když tyhle věci se většinou časem upraví, není vyloučená ani varianta, že s tím budete ještě dlouho bojovat a taky se může stát, že vás to dovede zase zpátky k drogám. Těžko říct, zda jsou to věci, které jsou způsobené pervitinem a je to důsledek užívání, nebo jsou to záležitosti, které jen byly pervitinem překryté a teď, když abstinujete, vylézají na povrch a obtěžují vás. Nejlepší bude, když se budete dál vyhýbat starým známým a rizikovým situacím, aby se z toho nestaly intenzivní chutě na pervitin, vyhnete se pokud možno všem drogám včetně alkoholu, protože ty mají tendenci tyhle stavy umocňovat, naplánujete si nějak denní režim a něco smysluplného na volný čas, abyste se neměl moc příležitostí nudit... Možná se to zlepší. Ale asi bych být vámi pouvažovala, zda by nebylo lepší se obrátit na někoho z profesionálů, který by vám mohl poradit a podpořit vás víc než já takhle přes internet. Ze zkušenosti můžu říct, že se tím vaše jistota zvýší, bude se vám líp překonávat všechny tyhle překážky a je menší riziko, že by vás to stáhlo zpátky. Když byste o to měl zájem (myslím, že za pokus to stojí, je to vaše dobrovolné rozhodnutí a ze setkání s někým z mých kolegů nemusíte mít obavy, k ničemu vás to nezavazuje), tak mi napište, odkud jste a já vám zkusím někoho vhodného doporučit. Zatím držím palce a doufám, že to všechno zdárně překonáte a že se vám bude dařit.