Pervitin
Tomy
Jsem uživatelem pervitinu už 6 let teď už pervitin užívám deně a pokud si nedám tak furt spím a jsem hrozně unavený a nic mě nebaví jsem z usti nad labem zatím jsem abstinoval jen z důvodů financí ale chtěl bych to změnit

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Tomy.
Jsem ráda, že jste se ještě ozval.
6 let každodenní konzumace je poměrně dlouhá doba, asi to úplně procházka růžovým sadem nebude. Nepočítejte s tím, že zvládnete vysadit a chodit do zaměstnání, určitě by to chtělo, abyste měl nějaký čas jen sám pro sebe, budete hodně unavený.
Pokud se budete snažit pervitinu zbavit, je nezbytné, abyste zlikvidoval veškeré zásoby, co doma máte. Dále, přestal se stýkat s lidmi z drogového prostředí a vyhýbal se místům, kde tyto lidi a drogy potkáte. To je základ. Jinak se s největší pravděpodobností nehnete z místa.
Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Můžete zkusit popíjet bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Doplňte vitamíny, minerály, stopové prvky, vyváženě se stavujte, udržujte pitný režim (nealko), nechte organismus dostatečně odpočinout. Konzumace jakýchkoliv drog je vždy pro tělo včetně psychiky velký nepřirozený zásah, je třeba mu teď dopřát klidu na regeneraci.
Jak jistě asi víte, na drogy se váže i psychická závislost. Dokáže nečekaně potrápit i po velmi dlouhé době po vysazení. Chutě se vrací v různých intenzitách a frekvencích. Pokud přijdou po dlouhé odmlce, může to dost překvapit a zaskočit a dotyčného zcela ovládnout.
Způsobů jak pracovat s chutí je mnoho a každý si musí najít ty své (s terapeutickou podporou to jde rozhodně lépe). Je dobré mít v těchto inkriminovaných momentech na paměti, že to je pouze chvilková chuť, subjektivní pocit, touha, která rychle přišla a stejně tak rychle zase odejde (když si ji nebude ten, koho zrovna zachvátí ,,moc hýčkat"). Tím myšleno například zbytečně se nedívat na filmy s drogovou problematikou nebo poslouchat hudbu, která je spojena s konzumacemi, apod... Doporučila bych spíše zaměstnat se jakoukoliv jinou činností, která s drogami vůbec nesouvisí. V těchto chvílích, kdy je dotyčná osoba oslabena chutí, sledování filmů, poslech určité hudby, fotografie, kontakt s uživateli drog apod. pouze oživí vzpomínky na minulost a chuť se může prohloubit - sílit a v tom nejhorším případě i dotyčného zcela polapit.
Také je dobré přehodnotit výběr kamarádů a blízkých osob, se kterými se budete do budoucna stýkat. Máme již od našich klientů vyzkoušené, že mezi lidmi co drogy i nadále konzumují, se dá abstinovat opravdu jen velice těžko a je velmi snadné mezi nimi pak selhat. I po dlouholeté abstinenci, může dojít k selhání. Vždy k tomu, ale předchází různé varovné signály (sny, vzpomínky, chutě v různých ,,převlecích", zkontaktování osob z drogové éry apod.).
S tím vším se dá pracovat. Toto všechno lze využít k tomu, aby ten, kdo problém s drogou má (nebo měl), ještě více pochopil svůj vlastní spouštěcí mechanismus svojí závislosti. Tím pádem být lépe a více vyzbrojen dalším případným atakům chutí, měl svůj život pod kontrolou, celkově se cítil lépe a byl schopen standartně fungovat v běžném životě (vztahy, rodina, práce, škola atd.).
U Vás zařízení nemáme, ale mohu Vám dát kontakt na kolegy z organizace WhiteLight, kde byste se mohl nezávazně informovat o možnostech, které byste mohl případně využít, doplnil si informace a možná se v osobním kontaktu lépe poradil o všem co je kolem vysazování a udržení abstinence třeba. Internetové poradenství má své limity, osobní kontakt je mnohem účinnější. Ničeho se nebojte, kolegové Vám hlavu určitě neutrhnou, ba naopak, ocení, že máte snahu svou situaci zodpovědně začít řešit.
AMBULANTNÍ LÉČBA
Pražská 166/47
Ústí nad Labem
Mobil: 725 874 363 (nutno se předem objednat)
Email: ambulance@wl1.cz
>>>odkaz na MAPY.CZ
>>>odkaz na MHD (zastávka Pražská)
http://www.wl1.cz/alfront.html
Tato organizace má i svou terapeutickou komunitu (kdyby ambulantní forma péče například nebyla dostatečná, stálo by za to zvážit léčbu pobytovou) - info v přiloženém odkaze níže.
http://www.wl1.cz/terapeuticka-komunita/komu-je-program-uren.html
Prostudujte info v odkazech a pokud se budete na něco potřebovat doptat, tak neváhejte napsat znovu.
Přeji dostatek sil!
S pozdravem MK