Thc v krvi
Tomáš.K
Dobry den. Chtěl bych se prosím zeptat jak dloho se drží thc v krevním vzorku odebráno v nemocnici na žádost policie. Popřípadě jestli se třeba časem mění aktivní metabolity na neaktivní. A do jaké doby je vhodné test krve testovat. Jestli se třeba trvanlivost krve nebo látek nějak není. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Tomáši, zdravím Vás.
Omlouvám se, ale Váš dotaz mi není úplně srozumitelný. Odpovím tedy na tu část, kterou jsem, doufám, rozklíčoval.
Každý člověk je jedinečně nastaven a jeho metabolismus se může ve schopnosti "odbourávání" látek od jiných lišit.
Přítomnost THC v lidském organismu se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, kvalitě užité, nebo užívané drogy a jejím množství, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Doba, po kterou lze THC zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Otázka na aktivní a neaktivní metabolity je Vašem případě bezpředmětná. Pokud Vám odebrali krev z důvodu podezření ze spáchání trestného činu, dokážou znalci z výsledků laboratorního testu spolehlivě vyhodnotit, jestli jste byl v době řízení motorového vozidla pod vlivem omamné látky.
Pokud ano, ponesete za protiprávní jednání odpovědnost a bude proti Vám zahájeno stíhání.
Stačí takto?
Kdybyste se ještě potřeboval na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.