Pervitin a vitamíny
Tereza
Dobrý den, beru pervitin pár měsíců téměř každý víkend (cca 250mg/2dny). Jsem si vědoma toho, že se to na mě bude s přibývajícím časem víc a víc podepisovat. Přestat ovšem nechci a proto bych Vás chtěla poprosit o radu,jak co nejefektivněji snížit rozsah dopadu na můj organismus. Na těchto stránkách jsem našla doporučení na B komplex, vit.A a piracetam. Zároveň mi však bylo z jiné strany řečeno, že kombinace pervitinu a vitamínu(obzv. Mg) není dobrá - z jakého důvodu netuším. Ráda bych si tedy ujasnila, jaké doplňky stravy používat a jakým se naopak vyhnout. Popřípadě, pokud máte jiný tip jak se co nejlépe udržet v kondici, jen ho uvítám. Každopádně mi jde především o dlouhodobé hledisko, nikoliv o pomoc při dojezdu. Předem Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Terezo.
Je fajn, že si obstaráváte informace.
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Působí anorekticky, jeho konzumenti během svého užívání mají mnohonásobně menší přísun potravy, leckdy žádný. Přísun vitamínů, minerálů a plno dalších důležitých látek, které jsou pro organismus nezbytné tak zkrátka postrádá. Postupně je způsobeno, že organismus začne rapidně ubývat na váze a tím také chátrat. Rychlý úbytek váhy většinou znamená také ochablé svalstvo. Objevuje se mnoho zdravotních problémů ve všech směrech, od poškození pleti, chrupu, problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem, plus další rizika spojená se zvoleným způsobem konzumace (což netuším, jaký je).
Netuším, jak pervitin konzumujete a zda víte i možnosti užití v kapslích, zde info:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Platí obecně známé pravidlo - čím menší množství drogy je konzumováno a v co nejdelších časových rozmezích, tím je pak menší riziko zdravotních problémů všeobecně. Ale i přesto se nedá nikdy zaručit, že komplikace nepřijdou. Vždy je to hodně individuální záležitost. Každý organismus může reagovat trochu jinak, také jsou různé kvality a čistoty drog (čistý pervitin má formu mikrokrystalického bílého prášku - pozor na zabarvení do žluta, hněda, fialova = to může znamenat, že obsahuje zbytek látek používaných při domácí výrobě, je bez zápachu, hořké chuti).
Takže, pokud hodláte i nadále užívat pervitin, snažte se mezi jednotlivými konzumacemi udržet co nejdelší časové úseky. Mezi tím si řádně odpočinout, vyspat se, nechat tělo zregenerovat. Dodržovat pitný režim (nealko - ne colu, ne enrgydrinky), doplňovat vitamíny, minerály a stopové prvky, vyváženě se stravovat, stejně tak pohybovat.
Můžete využívat služeb Kontaktních center nebo být v kontaktu s Terénními pracovníky. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je plně respektován a je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit. Navíc jsou služby K-center bezplatné, nezávazné a anonymní. Bývají skoro ve všech větších městech. Pokud byste chtěla kontakt u Vás, napište mi, kde žijete (jaká města máte v dobré dostupnosti).
Mějte se zatím hezky, pokud budete potřebovat, můžete napsat kdykoliv znovu.
S pozdravem MK