Jak dal?
otec
Dobry den.
Syn je drogove zavisly uz 10 let.Bylo to pro mne peklo na zemi.Zil jen se mnou,takze jsme zazili vyhozeni jeho ven z bytu,kdy uz to bylo neunosne.Byl chvili na ulici,prisel spinavy,hubeny,silene .Ja ho vzal zpatky.Zil v noci,ja musel pracovat,spat v noci.Ve spolecnem malem byte je to nemozne.Ja platil najmy,kupoval jidlo,daval mu penize kdyz nemel,byl jsem spoluzavisly a to asi pokracuje.Chci rici,ze svoje syny oba mam moc rad.Nyni pisi o tom mladsim.Je mu dnes 28 let.Padli jsme oba dva na dno,financni,nemeli kde bydlet.Byli jsme pod stanem.To ho primelo jit po tak dlouhe dobe na leceni.3 mesice ,zmenil se ,spravil se ,spolupracoval v lecebne s doktory.Skoncil leceni a hned ten den si sel dat tvrdou drogu.Nepoznal jsme to.Sel pracovat tam kde jsem byl ja.Mel problem,vyhodili ho z prace.Asi 2 mesice fetoval a sel opet ne leceni do lecebny ,kde byl predtim.Je tam uz mesic,opet mu to samozrejmne prospiva,spravuje se.Objednal se do jine lecebny ,aby byl delsi dobu mimo dosahu drog.Ale nyni mne rekl,ze chce tady kde je lecbu ukoncit drive a byt 14 dni u mne v novem ,malem byte a potom odjet do druhe lecebny,kde uz ma lecbu zamluvenou.Rika mne ,ze si chce na cvili od prostredi lecebny odpocinout,ze je to pro nej narocne.Ja mu odpovidam,ze pokud chce byt pred nastupem 14 dni venku,aby sel na ubytovnu,protoze muze zacit fetovat a ja nebudu moci v nocu spat.Protoze znam jeho probdene noci,nase hadky,sproste nadavky,kdyz je z fetovany.10 let tohle snim prozivam .Jsem zoufaly,protoze je mne syna hrozne lito a vim,ze drogy nam totalne prevratily zivot naruby.Divim se ,ze jeste ziji.Vy ,co berete drogy,zamyslete se ,komu jeste hrozne ublizujete ,sobe,muzete kdykoli umrit,rodicum,kteri Vas musi zivit,pokud nemate jiny prijem a nebo nekradete.Hrozi Vam smrt,ulice,kriminal,ten Vas ale muze take zachranit.Vase rodina ,rodice,pratele jsou zoufaly,protoze Vas neumi zastavit,nemuze,muzete to jenom Vy.Drogy jsou zakrne svine,pomalu a jiste Vas dostanou na lopatky,znici vsechno dobre co jste kdy meli.Bez drog muzete zit,muzete byt tim,kym chcete byt,ale jenom bez drog.Samozrejme ,za opienise alkoholem,byt geamblerem je stejne.Opilec ,ktery zije na ulici rika ,ja by jsem nemohl brat drogy,pritom je na tom uplne stejne.Vezmete odpovednost za sebe do svych rukou,milujte zivot,sebe ,rodinu,nebe,zivot,prirodu.Droga ,alkohol atd je jen iluze,ktera Vas jednou muze zabit.Ja to sam zazil a jsem uz 17 let v pohode.Proc?Nedovolim tem srackam mne zabit a nicit vsechno pekne ,co mohu mit a jak dobre zit.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
musím přiznat, že se ve Vašem textu příliš neorientuji. Minule jste psal o synovi v léčbě, o návštěvách a penězích na cigarety... Nyní zmiňujete dva syny a dále se poněkud ztrácím.
Co se týká přechodu z léčby do léčby - zřejmě se jedná o Terapeutickou komunitu, kam by přestoupil z léčebny - tak rozhodně není vhodné pobývat v mezičase kdekoliv "venku". Ať již u vás v bytě či na ubytovně, obojí je špatně a nevěřím, že by takový postup v jakékoliv léčebně či komunitě schvalovali. Také nevěřím, že by si v případě nesouladu termínů syna nenechali v dosavadní léčbě o 14 dní déle, dokud nebude moci nastoupit jinde.
Rozumím, že toho máte po 17 letech dost a nechcete se nechat zničit. Proto bych vás opět ráda podpořila v tom, abyste vyhledal poradenství pro rodiče uživatelů drog. Nabídka se zasláním kontaktů trvá.
Zatím přeji hezký den
Vilma Táborská