alkoholismus
mark
Dobrý den, jsem dospelá dcera otce, který zcela propadl alkoholu. Popíjel dost a rád celý zivot, jeho otec byl alkoholik téz. je to inzenýr a delal donedávna vysoce kvalifikovanou práci. Bohuzel dostal výpověd z práce. Kvuli rusení projektu. Má 56 let dve malé dcery(1, 3 roky) a mladší manželku. Propadl pití, pije denné a stále. Kdyz zacne ztŕízlivet propadá těžkým depresím a musí se zase napít. Rodina a deti velice trpí. Chci se zeptat jak má jeho zena postupovat v takovém případe. Léčení odmítá, ze je alkoholik si uvedomuje, jen má pocit, že ho nikdo nechápe. dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Průběh celkové situace potažmo reakce na léčení Vámi popsané, jsou takto (nebo obdobně) velmi časté, bohužel. Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou. Takže je velmi obtížné, pokud osoba, které se závislostní problém týká a nechce spolupracovat, to nějak více řešit.
Doporučuji buď Vám nebo jeho ženě (nebo klidně oběma) se obrátit ve Vaší lokalitě na nějaké odborné zařízení specializující se na oblast závislostí.  Tam se můžete více a podrobněji v osobním kontaktu poradit jak vhodně s otcem komunikovat, jak lépe motivovat, jak ho podpořit v jeho úzdravě. Také si doplníte informace a načerpáte podporu, protože tyto situace opravdu snadné nejsou.
Veškerá zařízení pracující se závislými nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky a to nezávazně a bezplatně.
Pokud nevíte, kam u Vás můžete zajít, napište znovu a uveďte prosím, jaká větší města máte v dosahu, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Mějte se zatím hezky a ozvěte se, kontakty Vám pošleme.
S pozdravem MK