Nemůžu spát!!
Jana
Můžu spát, ale každou noc se nejméně dvakrát, třikrát probudím.Tento můj, řekla bych zásadní problém, trvá už od mých 18 let, a je mi 27.Nikdy jsem všechny svoje problémy s tímto nespojovala, ale poslední dobou o tom přemýšlím, a napadlo mě, že to může souviset. Brala jsem 5 let perník(užívala jsem ho injekčně), léčila se z depresí(brala jsem zoloft), měla problémy s velkou nadváhou.Už jsme byla asi u 3 psychiatrů, napsali mi přášky na spaní, ale já se vzbudím, i když jsem měla dva rohypnoly.Nyní,řekla bych, se mi daří. Drogy neberu, zhubla jsem 25 kilo, a deprese mám asi jako každý normální člověk:-). Ale nikdy se nevyspím!! I když přijdu unavená z práce domů(jsem na nohou 14 hodin, někdy i 15), stejně se vzbudím.I když jsem nevyspalá z předchozího dne(spím třeba jen 4 hodiny), stejně se vzbudím. Chtěla bych si lehnout a spát nepřetržitě aspon 8 hodin. Poradte mi, prosím... Děkuji za odpověd. Přemýšlela jsem i o hypnoze, vlastně přemýšlím o všem. Když ležím večer v posteli, tak si vsugerovávám-dneska se nevzbudím...budu spát ..Ale stejně se vzbudím. Nevím, zda jsem uvedla dost možných příznaků:-). Ale myslím, že jsem Vám toho uvedla dost, anebo mi poradte, za jakým doktorem mám jít. Ale abych pravdu řekal, k psichyatrovi se mi už moc nechce, jak jsem psala, byla jsem asi už u třech, ale zatím mi nikdo nic nevysvětlil. Já vím, že taky musím chtít si pomoci, bez toho to nejde..ale vždyt já chci...

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se opět, ale kolega MUDr. Minařík, lékař-psychiatr, který pracuje v Denním stacionáři SANANIM a kterému jsem poslala váš dotaz, není bohužel tento týden k dispozici. Bude od pondělí 24. 2. 2003, váš dotaz obdržel mailem. Můžete mu napsat na jeho e-mail minarik@sananim.cz, pokud budete mít zájem. Myslím, že by bylo fajn, kdybyste se s ním o tom poradila. S problémy, které řešíte, má dostatek zkušeností, aby vám mohl na vaše otázky odpovědět. Myslím, že vaše potíže nejsou jen na nějakou stručnou odpověď po internetu, a spíš bude asi na místě nějaká psychoterapeutická pomoc a podpora, ale to je samozřejmě na vašem uvážení. Zatím držím palce a doufám, že kontakt na Jakuba Minaříka využijete a že vám to pomůže se poprat s vašimi problémy.