alkohol
Karel
Dobrý den,
prosím Vás o radu. Můj otec je mu 68 let má problém s alkoholem.
Nyní zůstal s mojí maminkou sám v domě, my je pravidelně navštěvujeme s rodinou, mám ještě dva bratry (s rodinami)celkem má 8 vnoučat. Jeden bratr bydlí kousek, vídají se každý den.
Celý život otec pije pivo, ale nikdy to nebylo v takové míře jako nyní. Stává se to tak 1 za týden až 1 za čtrnáct dní , že se opije tak , že ho někdo musí dovést domů, tam se pomočí atd.V hospodě jsme domluvili , aby mu řezali pivo nealkoholickým pivem, ale to nepomáhá, v hospodě vypije max 4 piva, ale doma má všude možně skrýše s pivem ,vínem (které nikdy nepil) nebo něčím tvrdším.
Přijde mi , že čím déle je v důchodu , tím více se nudí a proto celý dny popíjí. Bratr se ho pořád snaží zapojit do práce (pomocné práce v truhl. dílně) nebo tátovo kamarádi když po něm chtějí opravit auto (což dělal celý život) tak to odmítne. Moje mamina, je turistka, tak ho pořád vybízí , aby někam jeli, ale nikam nechce, a jakmile je doma sám tak to je jistota, že se totálně opije a zůstane někde ležet ( do hospody je to 100m)
už nevíme co s ním.
Děkuji
Martin

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Martine.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou, takže je velmi obtížné, pokud si dotyčná osoba neuvědomuje svůj problém, to nějak více řešit.
Doporučuji obrátit se v místě bydliště na nějaké odborné zařízení specializující se na oblast závislosti a tam se více a podrobněji v osobním kontaktu poradit, co by se dalo ještě k tomu, co jste popsal, více udělat ohledně komunikace, motivace atd.
Veškerá zařízení pracující se závislými nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky a to nezávazně a bezplatně.
Nabízení různých aktivit a činností je fajn, v tom určitě pokračujete, i přes to, že otec nabízené aktivity odmítá.
Netuším, kde žijete, ani zda víte, kam se u Vás obrátit. Pokud ne, napište znovu a uveďte prosím, jaká větší města máte v dosahu, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Mějte se zatím hezky a ozvěte se, kontakt Vám pošleme.
S pozdravem MK