extaza
nel
Dobrý deň.Minulý týždeň som prvý krát vyskúšala extázu.Musím uznať že som aj trošku viac vypila alkoholu.Tá moja jedna tabletka bola vraj dablovaná a bola to euforia vraj. Najskôr som si dala polku, neustále som sledovala hodiny. Prešla hodinka aj 10 minút a nič tak som si dala druhú polku. O niečo pozdejšie mi začalo byť neskutočné teplo,srdce mi búšilo ako keby mravce po mne behali...začala som sa potiť...tak som sa snazila pit vodu a tancovala dalej v klube. A vtedy to prišlo z ničoho nič. Vyzvracala som sa priamo v klube.Ja som proste ani nevedela že budem zvracať nebolo mi zle.Už iba vtedy keď som zvracala.A potom som si myslela že zomriem cele to bolo divné ,dalo by sa to prirovnať k takým miernym halucinaciam. A moje otázky sú : Myslíte si že to bolo spôsobené mnôžstvom drogy? Alebo aj tým alkoholom? Prečo som zvracala? zas až tak opitá som nebola...A prečo tie halucinácie? A strach,panika...že zomriem. Poviem vám že žiadnu euforiu som ani na chviľu nepociťovala,vôbec som sa necitíla dobre...Práveže strašne zle! Už sa tak zle nechcem v živote cítiť a dúfam že moje zlé skúsenosti odradia od užitia aspoň pár ľudí. Neberte to je to fakt svinstvo,nikdy neviete čo sa v tej ,,pekne vyfarbenej\" tabletke nachádza aké svinstvá! Ja som mala jedine \"štastie\" že som možno natrafila na nie veľmi kvalitnú extázu (alebo možno spojenie stým alkoholom,alebo moje telo zle reaguje na drogy) a preto nechcem užiť už ďalšiu.Možno keby som sa dostala k tej euforii a bola štastná mám na drogy úplne iný názor.Ale som rada že vlastne žijem a už to nechcem.(možno vám to príde smiešne ale mne bolo neskutočne zle)Týmto by som to ukončila.P.S- Je to bordel... Dakujem za odpoved vopred.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za zaslání dotazu. Extáze patří svými účinky na pomezí stimulantů a halucinogenů, takže fakt, že se u vás objevily halucinace, není nic, co by nezapadalo do „balíčku" projevu intoxikace extází. Každý člověk reaguje jinak a jak i sama zmiňujete, každá tableta může být jiná co do množství účinné látky, tak i do obsahu (nikdo vám nepoví, či zrovna ta vaše tableta obsahovala MDMA nebo jiné příbuzné látky / jejich kombinace). Strach, panika a bušení srdce jsou všechno příznaky, které se při intoxikaci extází objevují. Jaký bude poměr příjemných a nepříjemných účinků závisí na již výše zmíněném složení tablety a individuálních dispozicích. Také prostředí a celkové nastavení během intoxikace hraje roli, takže pokaždé můžete zareagovat úplně jinak.
Ptáte se na zvracení - kombinace extáze s čímkoliv (jinou drogou, léky, alkoholem) není dobrý nápad, zvyšuje se tak pravděpodobnost vzniku nežádoucích účinků a látky se navzájem potencují. Proto vám mohlo stačit i menší množství alkoholu k tomu, aby vám bylo špatně. V kombinaci s uhřátím a fyzickým vyčerpáním při intenzivním tanci se není čemu divit.
Každopádně je moc fajn, že jste v pořádku a pro příště víte, že možná nejste úplně vhodně disponovaná pro konzumaci podobných látek.
Ať se vám daří a pokud byste si chtěla přečíst ucelenější informace o extázi včetně nepříjemných účinků, které může způsobit, a vás konkrétně postihli, tak posílám odkaz na článek zde na poradně: http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Vilma Táborská