Zánět průdušek a extáze
drumandbass
Zdravim, uz dva mesice se chystame na dnb party kde si chci vzit extazi. Bohuzel sem onemocnil na zanet prudusek. Chtel bych proto vedet nejake rizika. Pres den mi je celkem fajn jen v noci je to nic moc.
Myslite ze mi to muze nejak moc ovlivnit zdravi?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den.
Děkuji za zaslání dotazu. Přemýšlím, jak odpovědět a nepůsobit příliš moralisticky... Nepřijde mi totiž jako dobrý nápad chodit se zánětem průdušek kamkoliv mezi větší množství lidí, natož na party, kde bude kombinace horka, davu lidí a únavy opravdu extrémní. Do toho všeho se nastimulovat extází, u které navíc v posledních letech netušíte, zda obsahuje opravdu MDMA či úplně jiné látky, mi přijde jako naprostý nesmysl. Nepíšete, jaké léky na zánět průdušek berete. Obecně se důrazně nedoporučuje extázi s čímkoliv kombinovat, má neurotoxický potenciál a ani játra nebudou zrovna nadšená, pokud užíváte např. antibiotika. Zda se stane nějaký průšvih právě vám, nedokáže nikdo zodpovědně odpovědět ani při osobním kontaktu natož po internetu (nevím nic o tom, kolik je vám let, jaké máte dosavadní zkušenosti s extází, zda ji obstaráváte od „prověřeného" zdroje, jaký je váš celkový zdravotní stav a dispozice k psychickým potížím apod.). Riziko užívání těchto drog spočívá i v tom, že několikrát může proběhnout vše bez problémů a s příjemným účinkem a při dalším užití nastane průšvih.
Doporučila bych vám, pokud si party bez extáze nedovede představit, abyste celou akci odložil na dobu, až tělo nebude zatíženo bojem s nemocí. I pak je dobré dodržovat zásady bezpečnějšího užívání extáze - hodně pít a myslet na odpočinek.
Ucelenější informace o extázi naleznete zde na webu poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Mějte se fajn a přeji brzké uzdravení.
Vilma Táborská