inkubační doba
pitomec
Prosím Vás mám dotaz, byl jsem za dotčenou osobou (sexuální pracovnice), od které jsem se mohl nakazit virem HIV. Měl jsem s ní chráněný sex, ale proběhl i oboustranný orální sex- docela dlouhý cca 25-30minut a také osahávaní (prstění) s čerstvě odřenými kloubky z mojí strany. Tato osoba mi tvrdila, že byla na testech před 2 měsíci a že ona žádné problémy určitě nemá (no nevím snad říká pravdu). Mě by ale zajímalo, kdyby se sešli všechny okolnosti tak, že by ona byla v té první fázi inkubační doby čerstvě po nakažení, kdy je člověk nejvíce nakažliví a já měl oslabenou imunitu, také jsem byl hodně opilý (redbul/vodka cca 3-4 promile) a dostal bych nějakou větší dávku. Můžou se mi symptomy projevit za 3-4 dny po nákaze?? Nebo je to nereálné?? Příznaky: horečka, poceni, třesot, nechuť k jídlu, malátnost, červené pupínky na patře, afty, brní mi jazyk a mám na něm bílozelený povlak. Tyto příznaky začali postupně naskakovat a teď cca po 4 dnech začínají odeznívat. Léky od obvodního lékaře herpesin a tantum verde kloktadlo. Nevím do jaké míry může zafungovat hlava za pomocí stresu, lze si tyto symptomy vsugerovat???

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
můžete být klidný, jistě se nejedná o nákazu virem HIV. Jednak samotný přenos popsanou cestou je vysoce nepravděpodobný nebo spíše nereálný, a také by se rozhodně nákaza neprojevila tak brzy.
Nevím, jak vyhodnotila Vaše potíže lékařka, pravděpodobně šlo o nějakou virózu, spojenou se stresem a strachem z nákazy. Pokud by nemizely pupínky v ústech, mohlo by se také jednat o nějakou kožní, pohlavně přenosnou chorobu. Jestli ale příznaky mizí, zkuste na to teď chvíli nemyslet a bude všechno v pořádku. Příště asi už budete opatrnější...