marihuana v moči
pavel
Dobry den, chtel bych se zeptat, kdyz mam 13.6.2016 preventivni prohlidku ,a marihuanu jsem požil 18.4.2016(4-5 šluků),jestli mi to toho 13.6.2016 jeste zjisti ze jsem pozil marihuanu nebo ne? Diky za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Pavle.
Netuším, jaká konkrétní prohlídka Vás čeká, při běžných lékařských vyšetřeních se přítomnost drog nezjišťuje, pokud k tomu není nějaký vážný důvod.
Pro Vaši orientaci, jak přibližně se dá THC prokázat:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde pouze o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od frekvence/intenzity předešlého užívání, velikosti dávek a množství obsažených účinných látek. Také je důležitá individualita metabolismu.
THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dost dlouho. Znamená to, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem konopné drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována. Je to tak moc individuální, že opravdu nelze předem odhadnout, kdo a kdy bude beze stop.
Pokud šlo o jednorázové užití a prohlídka Vás čeká za necelé dva měsíce, předpokládám, že i v případě případného testování budete v pořádku - za předpokladu, že nebudete už nic konzumovat.
Můžete si na své náklady zakoupit volně prodejný orientační test (v lékárnách běžně jsou) a zkusit se otestovat.
Stačí to takto?
S pozdravem MK