Toxická psychóza?
Nela
Dobrý den, párkrát jsem užila extázi. První zkušenost byla bez problému. Při každém dalším užití, cca 1 x za měsíc jsem měla divne pocity, že se na mě každý dívá, že se o mně každý baví. Bylo to hlavně tam, kde bylo větší množství lidí a už jsem si ten stav nedokázala užít a bavit se. Tyto myšlenky mě někdy napadají i po požití alkoholu, ale nekdy i normálně, za střízliva. Musím na to dost často myslet. Poraďite mi prosím, co se s tím dá dělat? Znamena to vyhnout se extázi a alkoholu nadobro? Od posledního užití je to cca měsíc. Děkuji, Nela

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Nelo.
U disponovaných jedinců může i jednorázové užití jakékoliv drogy (a to i včetně THC) vyvolat psychické potíže. Zda se ve Vašem případě jedná o toxickou psychózu nebo o nějaký jiný psychický problém odstartovaný drogou, těžko na dálku a bez vyšetření specializovaným lékařem objektivně a především zodpovědně posoudit. To takto bohužel nelze.
Doporučuji vyhledat odbornou pomoc a probrat vše co je třeba v osobním kontaktu.
Než tak učiníte, rozhodně nekonzumujte žádné psychoaktivní látky a to ani alkohol. Další konzumace by Vaše nepříjemné stavy a prožitky s největší pravděpodobností ještě více umocnily.
Pokud nevíte, kam byste si mohla zajít, tak napište a uveďte jaká města (spíše větší) máte v dobré dostupnosti, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Mějte se zatím hezky, když tak napište.
S pozdravem MK