Síla odhodlání
DOLCE
Ahoj, mam problém přestat užívat pervitýn a také bych rad prestál hulit travu. Vym že my to bere hodně radosti ze života, krade myto sílu a zdravý těla, blbne myto hlavu a nejvic my to ničí srdce, protože mě trapi, že netrpim jen ja, ale lide kterym na me zaleži... Mnohokrat jsem byl odhodlanej stim skoncovat, ale me odhodlani rychle zmizelo, když na mě přišla chut si dat a nebo, jsem mel sny ve kterych jsem řešil pervitin a vždycky sem se vzbudil, když sem si vpichoval jehlu... Vym že tu sílu nad tím vyhrat mam, ale jak jí vsobe vzbudím a jak si jí mam udržet??? a take mě zajima jestli se da prestat bez toho aniž bych stravil čas nějake odvykačce... DĚKUJU VAM ZA VŠECHNY , ŽE POMAHATE LIDEM KTEŘI ZTRACEJI SAMY SEBE...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
moc ráda bych Vám poradila nějaký zázračný recept, jak sebrat sílu k abstinenci, jak odolat pokušení, jak být bez drog spokojený. Bohužel žádný takový recept není. Každý je jiný, každého na drogách táhne trochu něco jiného, pro každého jsou rizikové jiné situace, jiní lidé. Právě proto je mnohem účinější, když se o abstinování snažíte za pomoci odborníka. Ten Vaši situaci vidí zvenčí a dokáže Vás upozornit na rizika, která třeba sám nepoznáte. Také Vám může poradit postupy, které se hodí právě pro Vás.
Není nutné vždycky hned chodit do léčebny, záleží na mnoha faktorech, jestli se dá zvládnout vyabstinovat a vydržet to "za chodu". Bylo by dobré, kdybyste navštívil Káčko nebo AT poradnu a tam podrobně probral svoji situaci. Společně byste se dohodli, co by pro Vás bylo nejlepší, mohl byste tam mít také oporu, např. jedenkrát týdně, ve formě ambulantního podpůrného kontaktu. Zároveň byste nevypadl z běžného života.
Pokud byste nevěděl, kam se obrátit, dejte prosím vědět, ráda Vám kontakt zašlu.