testy a \
Marek
Dobrý den. Chtěl bych se vás zeptat jsem sportovec a za tri tydny plus minus mam soutěž. Jsem aktivni uzivatel marihuany, ale rozhodl jsem se to utnout. Pred pat mesici jsem hulil i nekolikrat tydne od ledna jsem to omezil a poslednich 14 dnu jsem nehulil vubec. Vcera jsem si dal na zkousku jeden tah a prekvapilo me jak jsem to cítil... Chtel bych se. Zeptat za tu dobu se z meho tela asi ty metabolity nedostanou ze? (do te soutěže) Jinak uz chci s marihuanou kvuli sportu prestat ale uvazoval jsem o takove obcasne alternativě: našel jsem na internetu \'Kannu\' a \'Kratom\' které jsou údajně \'legální\'... Chtěl bych se zeptat dělají se i testy na tyhle látky? Popřípadě jak dlouho se drzi v krvi a v moči? (prosim i o info jak dlouho se drží marihuana). A jeste2 jsem uvazoval o havajske ruzi (LSA), na tuhle látku se taky dělají testy? Drží se v těle dlouho? S tpu marihuanou jsem takrka prestal ta včerejší zkouska me v tom jen potvrdila... Ale obcas bych si aspon dopral tu kannu nebo kratom,alkoholu totiz neholduji. Predem moc dekuji za odpověď... :)

Odpověděl: Amrit Sen
Marku, zdravím Vás,
díky za důvěru, poděkování si vážíme.
Každý člověk je jedinečně nastaven a odbourávání THC i jiných látek se může individuálně lišit. Záleží i na druhu testu a dalších okolnostech, takže Vám nemohu spolehlivě odpovědět, jestli Vám vyjde pozitivní test, či ne. V závěru odpovědi připojuji přehled o detekovatelnosti THC který Vám může pomoci se zorientovat natolik, abyste si dokázal odpovědět sám.
Na rozemletý sukulent Kanna, Kosmatici (Scelentium tortuosum) a v ní obsažené alkaloidy, se testy běžně nedělají. Jak je to s testováním v prostředí vrcholového sportu, odpusťte, nevím.
Jiné je to s laboratorním rozborem v souvislosti s možným spácháním trestného činu, kdy by test tyto látky spolehlivě odhalil. Běžné orientační testy ale látky, obsažené ve zmíněných, u nás zatím méně běžných drogách, nezachytí. Ani s Havajskou růží (Argyrea nervosa), tomu není jinak.
Přesto, že je Kanna populární a dnes se s ní čile obchoduje, obsahuje i nebezpečné látky. Kromě ostatních aktivních složek, mesembrenonu, mesembrenolu a tortuosaminu, obsahuje také mesembrin, což je její hlavní aktivní alkaloid, který zabraňuje zpětnému vychytávání serotoninu. Jde o inhibitor, který se v žádném případě nesmí kombinovat s antidepresivy obsahujícími SSRI (Seroxat, Prozac) a dalšími léky, např. MAO inhibitory (které jsou kromě léčiv obsažené i například v rostlinách Peganum harmala, Passiflora incarnata, Yohimbe, Canavalia Maritima...), jinak se může hrát o život. Požití Kanna a alkohoholu způsobuje bolest hlavy a proto by se měl i takové kombinaci každý vyhnout.
Ani drcené listy tropického stromu Kratom (Mitragyna speciosa), nejsou zdaleka bezpečnou drogou. Obsahují řadu aktivních, velmi rozdílně účinkujících alkaloidů, jako mitragynin, mitraphyllin, 7-hydroxymitragynin, raubasin, corynantheidin, paynanthein a speciogynin, včetně silného antioxidantu epikatechinu.
Narozdíl od Kanna jsou u Kratom popsány abstinenční příznaky, například podrážděnost, zívání, průjem, rýma, bolest kloubů a svalů, které sice údajně nebývají silné a netrvají dlouho, ale i tak pokud byste se rozhodl takto si zahrávat, doporučuji velkou opatrnost.
Máte pravdu, že jde v podstatě o legální látky. Tažení a tlaky na jejich postavení "mimo zákon" a kriminalizaci ale rostou.
Pravdou je, že Od 14. 12. 2012 vešlo v platnost Nařízení Komise (EU) č. 432/2012 ze dne 16. května 2012, kterým se zřizuje seznam schválených zdravotních tvrzení při označování potravin. Vzhledem k tomuto opatření se některé informace k těmto látkám, nesmí šířit běžným způsobem.
Přítomnost THC (marihuana, hašiš, olej..) se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jeho množství a kvalitě drogy, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dnů.
Doba, po kterou lze THC zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Existuje pestrá řada způsobů, jak si obstarat pohodu a radost, k trvalejšímu, zdravějšímu štěstí, než je cesta drog, tím spíše pro sportovce, nemyslíte?
Přeji hodně štěstí, Amrit Sen.