pernik v rodine
Iveta pernikova
Dobry den sem Iveta 59let jsem prostitutka skoro 25let kvuli fetu byla sem i alkoholicka ale stale hodne kourim a opet sem zacla hrat automaty .Od 40let beru pervitin nejdriv nosem a po roce boucham je to lepsi si slehat ze zacatku treba jen 2x tydne ale posledni asi 6let bez toho nevstanu boucham 3-5za den takze prachy potrebuju za den profetuju 2500 zhruba k tomu 2-3krabky cigar a asi 2,5roku automaty.Jelikoz sem byla i zavrena tak me ptvni tri deti skoro neznam ale nejmladsi dceri je 19let a s tou zijem na ubytovne a uz ma taky dite.Dcera je taky zavysla na perniku a ted i heraku ,kouri a zacla vykradat s partou byty auta atak jak se to dela.Je to asi i trochu moje vina cele tehotenstvi sem smazila cigara ale to nejde prestat a ani nechci a cekat 9mesicu na slehu to nechci.no a vnucce jsou 2roky ale asi neco v ni bude s dcery ze?co s tim?Dcera fetuje od 11let kouri taky samozrejme.A jeste jeden dotaz vnucku uz ted hodne zajimaji buchny a vzdy kouka kdyz mamu s babickou jak si slehaj,jak ji mame ochranit?diky iveta

Odpověděl: Amrit Sen
Iveto zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry a otevřenosti, omlouvám se za opožděnou odpověď. Dotaz jsem si musel přečíst několikrát a následně si dát odstup, abych dokázal odpovědět bez emocí, kterými bych Vás nerad odradil.
Vezmu to odzadu. Ptáte se, jak máte vnučku ochránit. Napadá mě celá řada doporučení. Tím nejzákladnějším je, že si před vnučkou nemůžete drogy aplikovat. Odpusťe, ale divím se, že Vám není jasné, čemu ji od nejrannějšího dětství učíte. Píšete, že ji zajímají stříkačky. Ty by vůbec neměla mít na očích, ani by k nim neměla mít přístup, už z těch nejzákladnějších bezpečnostních důvodů.
Zmiňujete, že jste celé Vaše těhotenství užívala pervitin a kouřila, takže na závislosti dcery, která s Vámi drogy užívá, máte "tak trochu" podíl.
Poslání Poradny a náplň naší práce je především pomoc lidem, ať už jsou jakýmkoli způsobem drogami ohroženi, nebo mají problémy, související s jejich užíváním. Také pomoc blízkým uživatelů návykových látek, nejširší veřejnost nevyjímaje. Nemoralizujeme, nesoudíme, bereme lidi takové, jací jsou. Pomáháme, jak nejlépe dokážeme, ať mají za sebou, nebo před sebou, cokoli. Důležité pro nás je, že v tuto chvíli potřebují pochopení, pomoc, podporu a informace.
Přesto, že mě Váš vlastní náhled poněkud "srazil do kolen", chápu, že se v situaci, kterou prožíváte, necítíte dobře, vnímáte, že věci nejsou zdaleka v pořádku, máte obavy o vnučku a možná se Vám nechce opakovat stejné chyby. V tom bych Vás rád jakkoli podpořil.
Počítejte s tím, že jestli ve Vaší rodině nenastanou radikální změny, dopadne to nejspíš tak, že vnučka skončí v náhrádní péči, dcera ve vězení a Vy na marách. Měla byste si připustit, že nápor a intenzitu užívání, které jste popsala, nemůže ve Vašem věku organizmus, tělo, ani psychika dlouho vydržet. Pokud hodláte v nastoleném trendu pokračovat, později, nebo spíše dříve, budete zcela "mimo provoz". V nejlepším případě se zdravotními problémy, které už nejspíš máte, v nemocnici. V horším případě na hřbitově. Je však ve Vaší moci tomuto tragickému scénaři předejít.
Dokážu si představit, jak to pro Vás může být těžké a náročné, proto potřebujete podporu a pomoc.
Intenzitu Vašeho užívání chápu. Rozumím tomu, že se realita života a skutečnosti, které zmiňujete, dají jen těžko unášet, ať s drogou, nebo ještě nesnadněji za střízliva. Je to ale cesta do pekel.
Nedělám si iluze o tom, že si přečtete moji odpověď a všechno se změní. Každý malý krok ale může být tím zásadním, pokud jde o změnu k lepšímu.
Napsala jste nám, to znamená, že ve Vás touha po spokojenějším a šťastnějším životě stále dýchá. Všechny úspěšné kroky k pozitivním změnám začínají u sebe samého, často jde o běh na delší trať.
Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou pomoc a nejlépe telefonicky kontaktovat pracovníky některé služby, která pracuje s uživateli návykových látek, případně s lidmi, poskytujícími sexuální služby a domluvit si termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušení a ochotní pracovníci navrhnou konkrétní kroky, které můžete podniknout k jejímu zlepšení tak, aby věci mohly nabrat radostnější směr. Získáte pochopení, podporu a pomoc, včetně servisu pro snížení rizik, uprostřed kterých se s rodinou ocitáte.
Vykročit cestou ke změně a štěstí se dá vždy, lépe teď, než později. Jsme v kontaktu s dlouhou řadou klientů, kterým se to bez ohledu na věk a situaci podařilo. Žijí spokojeným životem, s dobrými vztahy k blízkým, okolí i k sobě samým. Pro lidi okolo sebe jsou obohacením a inspirací, přestože nad nimi v minulosti svět "zlomil hůl".
Kontakty:
Adiktologická ambulance (AA) Sananim
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobily: +420 724 521 913, +420 727 941 710
E-maily:
klinika@sananim.cz
case@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Provozní doba:
Pondělí: 9-17
Úterý: 9-19
Středa: 9-17
Čtvrtek: 9-19
Pátek: 9-17
Poradna pro rodiče (PPR) Sananim
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Terénní programy (TP) Sananim
Sokolská 26
120 00 Praha 2
Telefony: +420 224 920 577
+420 224 920 578
Mobil: +420 603 209 948
E-mail: street@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/terenni-programy-(tp).html
S terénními pracovníky si telefonicky domluvíte čas a místo schůzky, které Vám bude vyhovovat.
Poradenství a adiktologická ambulance Magdaléna
Pod Vyšehradem 1
140 00 Praha 4 - Podolí
Vedoucí programu: Jiří Bouška, adiktolog
Mobil: +420 739 639 119
Telefon: +420 241 409 838
E-mail: podoli@magdalena-ops.cz
Web: http://magdalena-ops.eu/index.php/co-nabizi-magdalena-ops/lecba/at-ambulance-praha.html
http://magdalena-ops.eu/
Poradenské centrum Rozkoš bez rizika
Bolzanova 1 (vchod z Opletalovy ulice vedle směnárny)
110 00 Praha 1
Telefon: +420 224 234 453
E-mail: kancelar@rozkosbezrizika.cz
Vedoucí: Bc. Simona Zatloukalová
Mobil: +420 777 180 107
E-mail: praha@rozkosbezrizika.cz
Poradna otevřena každé pondělí, od 17 do 20 hod.
Ordinace otevřena každý čtvrtek, od 16 do 20 hod.
Poradenství v jiné dny po dohodě, volejte +420 777 180 107.
Terapeutické služby po dohodě, volejte +420 724 760 171 nebo pište na terapie@rozkosbezrizika.cz.
Terénní programy Rozkoš bez rizika
pro Prahu a Středočeský kraj
Mobil: +420 777 180 107
E-mail: praha@rozkosbezrizika.cz
Tým: terénní sociální pracovnice Bc. Simona Zatloukalová, terénní sociální pracovnice Bc. Karolína Hajská, terénní sociální pracovnice Petra Hamerníková, DiS., terénní sociální pracovnice Mgr. Jana Poláková, terénní sociální pracovnice PhDr. Hana Malinová, CSc., terénní zdravotní pracovnice Zuzana Zahradníková, DiS., terénní zdravotní pracovnice Markéta Böhmová
Web: http://www.rozkosbezrizika.cz/nabizime/terenni-programy
http://www.rozkosbezrizika.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí a vše dobré, Vám, dceři i vnučce.
Amrit Sen.