Z čeho se vaří pervitin
Rozinka
Dobrý den,
pracuji prodavčka v obchodě s barvami, a poslední dobou u nás stoupl výrazně prodej Toluenového rozpouštědla a Hydroxidu sodného-v pecičkách.
Kupují si to samí mladší lidé okolo 26-30let (těžko se to u nich odhaduje), ale že to jsou divné postavičky a týpci už rozeznáme od pohledu, za ty roky už umíme odhadnout zákazníka, obzvlášt když kupuju pouze tyto věci a žádné barvy k tomu a ruce se jim u toho klepou.
Tento týden jsme dokonce našli v odpadkovém koši v parku před naší prodejnou igelitku s asi 8 krabičkama od léků modafen a nurofen.
Máme pocit, že se v našem okolí vyrojili fetáci, ne-li přímo vařiči perníku.Můžou to být jen čichači nebo i vařej ?
Máme to nahlásit polici naše podezření?
Bude to policii vůbec zajímat?
Neradi bychom, aby nás jednou ty fetky při nákupu v nějakým rauši nebo abstáku ještě přepadli či sejmuli.Někdy jsme na prodejně jen jedna a ta by pak moc neměla šancí.
Děkuji za odpověd
F.R.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za neobvyklý dotaz.
je fakt, že se obě zmíněné suroviny používají v rámci organické reakce v jistých fázích výroby pervitinu. Nicméně - jejich nákup není v žádném případě postižitelný.
Myslím si, že právě proto, že máte obecnou obavu o svoji bezpečnost, to na Policii sdělit můžete, ale je otázka, jak s tím může Policie dále naložit. Možná zvýší hlídkovou přítomnost v okolí obchodu, možná informaci využijí v rámci své operativy, možná se nestane vůbec nic.
Obecně vzato, kdyby mělo někdy k nějakému konfliktu s podezřelým nakupujícím dojít, určitě vám doporučuji požadavkům vyhovět. Předat zboží či peníze a neklást odpor. Ale jak je známo z policejních statistik, podobné zločiny jsou naprosto ojedinělé.
Mějte se hezky
J.Chudomel