závislost na hypnogenu
mariana
Již třetí rok beru léky na spaní typu Stilnox,Zolpidem,nyní Hypnogen.12.1.2015 jsem počet v důsledku úmrtí me maminky začala zvyšovat až na neúnosnou hranici.Mám doporučení od MUDr.Pospíšilove na léčbu na zdejší fakultní nemocnici.Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Mariano, zdravím Vás.
Vaší důvěry a poděkování si vážíme. Snad chápu správně, že zvažujete, jestli nastoupit do léčby, kterou Vám doporučila lékařka.
Píšete, že dlouhodobě nadužíváte psychofarmaka, benzodiazepiny. Vysadit po dlouhé době tento typ návykových látek není nikdy jen tak, mají vysoký závislostní potenciál. Kromě psychické závislosti se různě silně, podle intenzity a době užívání, projevují i fyzické abstinenční příznaky, proto potřebujete lékařskou asistenci, aby vysazování bylo bezpečné a co nejméně trýznivé. Nevím, jestli tušíte, že na odvykací syndrom těchto typů látek umírá globálně více lidí, než například na abstinenční příznaky heroinu.
Odpusťe, jestli jsem Vás vystrašil, nevím, jak na tom konkrétně jste, nemyslím si, že byste při abstinenci měla být i Vy bezprostředně ohrožena na životě, ale vzhledem k tomu, jakou řadu závažných zdravotních problémů jste uvedla ve skryté poznámce, je jisté, že zázemí s přítomným lékařským personálem budete potřebovat.
Navíc, zmíněné léky Vám lékaři předepisovali, nebo jste je nejspíš nezačala užívat jen tak. Mám na mysli, že kromě zmíněných nemocí máte nejspíš dlouhodobou zkušenost s psychickými potížemi, poruchami, nebo nemocemi. To znamená, že je pravděpodobné, že budete nějakým způsobem medikovaná, aby se Váš psychický stav radikálně nezhoršil, s důsledkem progradace případného psychického onemocnění.
Zatím jsem psal jenom o detoxu, ten ale sám o sobě, bez dlouhodobější terapie, vedoucí od závislosti, ani bez následného doléčování, k udržení dlouhodobější abstinence, věřte, nestačí. Úspěšná léčba závislosti je vždy během na delší trať.
Abych uvedl věci na pravou míru, vzhledem k přání ve skryté poznámce.. Jsme internetová poradna, nikoli léčebné zařízení, a už vůbec ne Fakultní nemocnice ve Vaší oblasti. Naše organizace Sananim, kromě dalších služeb, sice závislost léčí, ale v Praze. Máme i terapeutickou komunitu v jižních Čechách, pro závislé maminky s dětmi a mládež, tedy pravděpodobně pro poněkud odlišné klienty, než jste Vy.
Pokud byste trvala na tom, že se chcete léčit u naší organizace, doporučuji Vám podívat se na náš Web a zvážit, která ze služeb by pro Vás byla vhodná:
http://www.sananim.cz/.
Nepředpokládám, ale, že byste po absolvovaném detoxu pod lékařským dohledem, následně dojížděla několikrát týdně, přes celou republiku, až do Prahy.
Proto Vám doporučuji, Vaší lékařku určitě poslechněte a do léčby do vaší spádové Fakultní nemocnice, předpokládám, že jde o psychiatrickou kliniku, oddělení léčby závislostí, nastupte. Budete klidnější, když vše ještě před nástupem s Vaší lékařkou, nebo s lékaři dané nemocnice, podrobněji proberete, nebojte se ptát.
Pokud byste si nástup rozmyslela, riskujete, že bude jen hůře. Kdybyste potřebovala kontakty na další odborníky, léčebná zařízení, nebo bezplatné adiktologické služby v bydlišti, kdykoli napište, obratem Vám je pošleme.
Seberte všechnu kuráž, i kvůli dětem, ale zejména kvůli sobě samé, léčbu neodkládejte.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.