Rodičia našli marihuanu
Tom
Dobrý večer, dnes moja mamina mi našla marihuanu. Nie je to prvýkrát. Dohodli sme sa že o tom prvýkrát nepovie ocinovi ak to už neurobím ale urobil som. Som závodný hráč tenisu, mám ho rád nadovšetko ale teraz už je rozhodnuté že s nám končím. Najhoršie je že ocino je veľký odporca či už alkoholu alebo drog. Neviem presne čo mám robiť, mám chuť úplne skončiť, nechcem vidieť ako sa moji rodičia trápia, ako plačú, bojím sa že sa psychicky zrútia lebo mi verili, tešili sa z mojích úspechov, starali sa o mňa ako nikto a ja ich takto sklamem. Viem že si za to môžem sám, že si to aj sám mám odpykať ale jednoducho potrebujem poradiť. :-( Chcem im to všetko vysvetliť a zároveň nechcem aby prišli o hlavu, strašne ich mám rád, neviem čo hovoriť na svoju obhajobu a podobne. Prosím moc moc moc o pomoc :-( Ďakujem za skorú odpoveď.
Tom

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že jste se ozval. Přiznám se, že úplně nevím, jak váš text uchopit, vidím tam spoustu rozporů a nejasností. Asi mi tam nejvíce chybí sdělení, co chcete opravdu vy? Píšete, že máte moc rád sport, kterému se závodně věnujete. K výkonnostnímu / vrcholovému sportu patří i dopingové kontroly, což nejde úplně dohromady s užíváním marihuany, která je velmi dlouho detekovatelná v moči. Údajně se sportem stejně končíte - z jakého důvodu? Rozhodl jste se sám, rodiče za vás nebo jiné důvody? Takto, jak jste to napsal, to celé působí jako radikální řez ze dne na den, což nemusí odrážet realitu... Jakou roli v tom všem hraje marihuana? Nezmiňujete, jak často užíváte, jestli sám chcete přestat, co vám její konzumace přináší pozitivního. Jak celou situaci vnímáte?
Největší obavu máte, alespoň tak je dotaz postaven, z reakce rodičů. Ptáte se, jak jim to vysvětlit. V tomto ovšem těžko radit, neboť se neorientuji, jak to u vás v rodině vypadá, jaké jste měli doposud vztahy, kolik je vám let apod. Kromě několika nálezů marihuany vlastně nevím, co všechno potřebujete vysvětlovat. Zkuste trochu více popsat, s čím se vlastně potýkáte, aby bylo možné odpověď lépe zacílit. Pokud nechcete, aby váš dotaz visel na webu poradny, můžete využít skryté poznámky a já vám odpovím neveřejně - odpověď si najdete pod kódem pouze vy.
Vilma Táborská