Jak na užívání prostřednictvím kapslí?
M.
Zdravím,
mám dotaz ohledně aplikace návykových látek pomocí rozpustných kapslí. Ráda bych věděla, zda je lepší ať už pro zdraví nebo i pro požitek z drogy, dát do kapsle látku již naředěnou a nebo ve formě prášku.Jedná se mi zejména o heroin či pervitin.
Děkuji M.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Užití drogy v kapsli, je v každém případě bezpečnější způsob, než intravenózní aplikace, nebo šňupání. I tak má svá rizika, ostatně jako každé užití drogy, ať už ji užijete jakýmkoli způsobem.
I užitím drogy v kapsli samozřejmě riskujete zdravotní poškození. Při dlouhodobém užívání se jim ani takto nelze vyhnout, ale dá se říci, že vliv intravenózního užívání je na lidský organismus agresivněji devastační, než zdravotně šetrnější kapsle. Takže pokud zvažujete, jak byste případně zmíněné drogy užila, a nehodláte od úmyslu ustoupit, volte raději kapsli.
Vzhledem k tomu, že je kapsle rozpustná v tekutinách, neměla by se plnit žádným roztokem, tedy ani drogou v tekutém stavu. Otázkou zůstává, jestli máte možnost drogu zvážit, nebo jinak ošetřit, abyste se nepředávkovala. To znamená, že se kapsle plní "práškem", tedy substancí, nebo drogou, kterou distributoři většinou ředí, často nebezpečnými látkami, které má tak tělo šanci bezpečněji zpracovat, než kdybyste si takovou směs "šlehla". Pamatujte, že méně je vždy bezpečnější, než více.
Rozdíl v účinku při požitím drogy v kapsli, oproti intravenózní aplikaci bývá v tom, že i když se kapsle v trávicím traktu rouzpouští rychle, může být nástup účinku pozvolnější, v řádu minut. Při intravenózní aplikaci droga učinkuje v podstatě okamžitě, o to je nebezpečnější.
Stačí takto?
Samozřejmě ještě bezpečnější je drogu neužít vůbec, to ale nejspíš dobře víte.
Kdybyste se potřebovala ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji vše dobré, buďte na sebe opatrná.
Amrit Sen