Pozitivní test na drogy
Dafrusak
Dobrý den
zajímalo by mě, jestli po požití léku na nachlazení (Coldrex) je možné aby jsem měl pozitivní záchyt na amphetamin v testu ze slin. Prý účinná látka phenylephrin tyto testy indikují. Taky mě zajímá zda-li toxikologický rozbor krve dokáže spolehlivě rozeznat že se jedná o falešně pozitivní test.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Testy prováděné z moči a slin, jsou pouze testy orientační. Proto se vždy doporučuje, především v případech kdy je výsledek testu v rozporu s testovanou osobou podstoupit i krevní testy, které bývají 100%. Leckdy může orientační test prokázat falešnou pozitivitu právě např. užíváním nějakých léků. Laboratorní test umí toto rozlišit. Pro právní účely je třeba výsledky orientačních testů ověřovat i pomocí dalších přesnějších laboratorních metod z krve.
Pokud by Vás zajímalo jak například v takové situaci vhodně postupovat, můžete se obrátit na právní poradnu ANO, která se přímo specializuje na právní poradenství v oblasti nelegálních drog (poskytuje bezplatné služby): http://poradna.asociace.org/
S touto poradnou se lze spojit i prostřednictvím porady na webu obdobným způsobem jako jste to to udělal zde, tedy zadat nezávazný, bezplatný a anonymní dotaz, viz přiložený odkaz níže.
http://poradna.asociace.org/webova-poradna/
Mějte se hezky, s pozdravem MK