Vysazení Suboxonu
MAI-GIK
Dobrý den
Jmenují se Michal je mi 40.let .Užívám 7.let Suboxone(2.mg/0.5mg)užívám ho v denních dávkách 1-0-1(Ráno a večer po 1.mg)Lék mám legálně od svého lékaře takže žádné černé fetovani.Spíš mě trápí to že tolik let se mi nedaří ho vysadit.Začínám už mít i fyzické obtíže po tolika letech užívání a to nemluvim o psychice.Můj lékař to moc neřeší jen pořád poslouchám že bych měl snižovat.Ale jak po tolika letech?Začínám celkově chátrat(Bez zájmu o nic a o nikoho)Suboxone mě nahradil kompletně existenci druhého člověka.Vím že to je špatně,ale nevím si sám se sebou rady.Můžete prosím poradit?Nebo dat tip jaké kroky podniknout?Nemám ani přítelkyni která by mi mohla být oporou.Jen rodiče,kteří mi pomáhají pravda,ale mají už své roky a potřeby.A nemůžu po nich chtít taky všechno.Udělali pro mě v životě až Dost.Navíc mám 2.letou dceru kterou mám rád a nechci ji svou zavislostí ztratit.Děkuji za odpověď Michal

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Díky za důvěru, rád bych Vás jakkoli podpořil v úmyslu se osvobodit. Pokud jste lékaři řekl o tom, že byste substituci rád vysnižoval, měl by s Vámi praktické okolnosti postupného detoxu řešit.
Otázkou je, jestli víte o tom, že vysnižování, bez podpůrné terapie, samo o sobě většinou k udržení dlouhodobé abstinence nestačí.
Váš lékař, snad chápu správně, že míníte praktika, nemusí mít zkušenost s vhodným postupem a předpokládám, že s terapií už vůbec ne, není to jeho obor.
Doporučuji Vám kontaktovat odbornou podporu a pomoc, pracovníků nejbližší adiktologické ambulance, případně AT poradny a vše s nimi prokonzultovat.
Zkušení odborníci Vám navrhnou konkrétní kroky, jak, při minimalizaci rizik a útrap, substituci vysnižovat. Získáte podporu, pomoc a péči. Na to, při všem respektu, prostě praktický lékař nestačí.
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací se můžete domluvit na spolupráci a postupu, případně získáte další potřebné kontakty na služby a odborníky v dosahu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby, kde Vám vyjdou vstříc, obratem pošleme.
Jak je podle oblasti a typu služby můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji hodně štěstí a vše dobré. Držím palce!
Amrit Sen