Mast z konopí
Veve
Dobrý den,
v předchozím dotazu jsem se ptala na mast z konopí. Ještě jsem se chtěla zeptat, jestli je nějaká šance, že by podle laboratorního testu poznali, že jsem konopí neužívala, ale mazala se domácí konopnou mastí s thc?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dodatečnou otázku.
Obávám se, že pokud bude ve Vašem vzorku bude nalezeno THC nebude nikoho zajímat z jakého zdroje se do těla dostalo - nicméně, pokud chcete vědět, jestli se do krve, resp. moče, nějaké THC opravdu z masti dostalo, pak není nic jednoduššího, než odnést svůj vzorek moči do toxikologické laboratoře, kde Vám za cca 600,- udělají screeningové imunochemické vyšetření na přítomnost kanabinoidů ve vzorku. Tyto služby nabízí většinou laboratoře při fakultních či velkých nemocnic. Osobně si myslím, že pokud máte mast udělánu z nějakého vysokoprocentního kultivaru konopí, je dost pravděpodobné, že test vyjde reaktivní, ale nebudete to vědět jistě, dokud to nebudete mít ověřené.
Každopádně odlišit podání masti od inhalačního nebo jiného podání jen pomocí analytickochemických metod, dle mého názoru, nelze, tedy aspoň si nedokážu představit jak...
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec