marihuana, alkohol
Naďa
Dobrý den, můj syn 12 let nebydlí doma a já jsem zjistila z několika zdrojů (a věřím tomu), že hulí marihuanu, cigarety (to jsem věděla i dřív) a pije alkohol. Když se s ním vidím, nezdá se mi pod vlivem marihuany ani nejeví známky opilosti, ale vidíme se tak 1x za 14 dní. Častěji se vídat ani nechce. Když s ním na toto téma mluvím, tak přiznává alkohol, prý proto, aby usnul a že se už neopijí. Marihuanu nepřiznal. Ráda bych mu pomohla a nevím, jestli mu mám říct na tvrdo, že o tom vím nebo jak mám postupovat. Nerada bych úplně zavřela mezi námi dveře. Chci aby se léčil a přestal s tím. Vím, že musí chtít on, ale jak mu pomoct??? děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Naďo,
díky za dotaz. Odpovědi poskytujeme bezvyjímky jen prostřednictvím této poradny.
Jestli tomu správně rozumím, váš dospělý a samostatný syn konzumuje alkohol, neopíjí se. Také asi někdy kouří marihuanu a cigarety. Mimo to vám připadne zamyšlený, odtažitý, máte o něho strach. Máte zřejmě pocit, že se trápí a tudíž mu chcete pomoci.
V dotazu jsem nenašl nic, co by vaše obavy vysvětlovaly. Rozumím tomu, že syn asi nežije tak, jak byste si přála. Někdy pije, tak, jako většina obyvatelstva, někdy kouří marihuanu, kterou také kouří významné procento populace, aniž by jim to příliž škodilo. Nějak se mi nedaří vidět v naznačeném příběhu vašeho syna důvod k obavám.
Ale určitě, pakliže máte o něho strach, vám doporučuji mu to sdělit. Abyste, jak píšete, "nezavřela mezi váni dveře", doporučil bych vám takovou formu sdělení, která bude pro syna taková, aby se necítil být někam manipulován.
Stačí to takto? Pakliže jsem něco v dotazu přehlédl, či nepochopil, zkuste dotaz formulovat znovu.
S pozdravem J.Chudomel