pervitin
Bara
Dobry den, stava se mi pri nitrozilni aplikaci pervitinu ze pri najezdu celkem pravidelne zvracim, chtela jsem se zeptat nevite cim je to zpusobeno? A jeste obcas mivam opuchle rty zajimalo by me cim je to vse zpusoveno. Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Báro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, dobře že píšete.
Takto na dálku lze jen těžko odhadnout, čím konkrétně jsou Vaše problémy způsobeny. Co je ale jisté, že Váš organismus protestuje a dává jasnou zprávu o tom, že pro Vás pervitin není to pravé.
Nikdy si nemůžete být nikdy jistá čistotou drogy. Zle Vám tak může být z chemických zbytků z výroby, nečištěné, nebo špatně čištěné drogy. Distributoři také drogy, tedy i pervitin ředí, často i velmi nebezpečnými látkami. Špatně se Vám může dělat i z těchto nejrůznějších příměsí.
Další možností je, že si aplikujete příliš velkou dávku, příliš rychle, nebo obojí. Nausea a zvracení pak nebývají ničím vzácným. Jak jsem psal, záležet může i na tom, jak rychle si dávku aplikujete. Při nitrožilní aplikaci byste měla být co nejopatrnější, dávku aplikovat co nejpomaleji, po částech. Určitě ne "jedním rychlým vrzem pod tlakem". To je vůbec nejrizikovější způsob aplikace, hazard, při kterém se bezprostředně hraje o život. U takových aplikací bývá zvracení častým průvodním jevem.
Doporučuji Vám, abyste proto raději zvolila jiný způsob aplikace, například polknutím v kapsli. Prázdné, plnitelné kapsle, kromě toho, že je můžete koupit ve všech lékárnách, dostanete zdarma v nejbližším kontaktním centru, nebo od terénních pracovníků Vašeho regionu.
Připojuji odkazy s informacemi k injekční a dalším aplikacím, také k souvisejícím rizikům, rád bych dodal, že užití drogy je rizikové vždy, ať už ji užijete jakýmkoli způsobem:
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html?warning=kill
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
Kapsle:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/129/co-jsou-zac-ty-kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html?warning=kill¨
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Je na pováženou, že Vás potíže, které jste popsala, od užívání pervitinu a nitrožilní aplikace dosud neodradily. Napovídá to o možné závislosti. Na Káčku, nebo s terénními pracovníky můžete, pokud byste měla chuť, okolnosti Vašeho užívání, probrat a popovídat si. Dozvíte se více o tom, co může být příčinou popsaných potíží, jak jim předejít a jak minimalizovat rizika.
Při užívání pervitinu bývá napuchnutí rtů často způsobeno jejich často nevědomým "žmouláním" a okusováním. Ani za to, jestli je tomu tak i ve Vašem případě, ruku do ohně, odpusťte, nedám.
Jak nejspíš víte, k řadě rizik, souvisejících s užíváním pervitinu, patří i vysoké riziko vzniku závislosti. Nejen o nich se dočtete na stránkách naší poradny: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud byste měla zájem o kontakty na K-centra a terénní programy v dosahu, které poskytují bezplatné služby i anonymně, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, obratem Vám je pošleme. Jak je podle oblasti a typu zařízení můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Doporučuji Vám zvolnit, dát si aspoň na čas pokoj, buďte na sebe opatrná.
Kdykoli napište, přeji vše dobré,
Amrit Sen.