Mast z konopí
Veve
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli při chemickém laboratorním vyšetření zaměřené na drogy může být přítomno thc kvůli tomu, že jsem se mazala domácí konopnou mastí? Popř. je trestné mít toto mast domácky vyrobenou? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za otázku.
Ano, vysoce pravděpodně, pokud se jedinec maže konopnou mastí, vyrobenou z rostlin konopí, které není technické, ale obsahuje standardní množství THC, může být při testování na přítomnost THC a jiných kanabinoidů jemu podobných pozitivní.
Děje se tak z toho důvodu, že THC (i ostatní kanabinoidy v rostlině konopí) jsou vysoce lipofilní, tj. rozpustné v tucích. Mast má (většinou) z farmaceuticko-technologického hlediska lipofilní základ a při přípravě/výrobě masti do tohoto základu přechází většina lipofilních látek z rostliny, včetně THC - samozřejmě je to složitější, ale farmaceutické technologii jsem nikdy moc nepřišel na chuť a navíc by bylo zbytečné zacházet do nedůležitých detailů.
K Vaší druhé otázce - takto, jak by se nahlíželo na samotnou výrobu "přípravku", opravdu nevím, nicméně, odněkud musíte získat rostliny na samotnou výrobu - a to už samozřejmě je protizákonné - ať už samotné pěstování rostlin nebo i nákup a manipulace s nimi (tedy pokud by to samozřejmě vyhovovalo zákonné kvalifikaci trestného činu či přestupku)...
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec