Kokain
Sara
Dobry den neviem ci to je zavislost modlim sa ze nie
....
Vzdy ked zacnem pit pijem tak kazdy viked cca jeden krat do tyzdna snazim sa tomu branit, ked vypijem viac mam strasnu chut si dat kokain a vytriezvet a bavit sa tak som si na to zvykla ze sa neviem bavit a milovat bez toho ... len ked pijem ovsem ... za inych okolnosti nemam chut na kokain... a najvacsim problemom je ze v noci neviem spat a néjem celu noc .. bojim sa liekov na spanie viem ze mama brala rohypnol ked sa liecila z alkoholu a diazepan ... mam strach si to tad ... raz som si ale dala diazepan nie na kokain ale na ukludnenie a nic ... potom mi dal kamarat liek na spanie stilnox tak ja ze skusim a tiez som nezaspala ... a teraz som skusila zlovirax ci nieco take zomlidach no daku psychotropnu latku na spanie a zas nic ako je to mozne ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nespavost po kokainu je úplně normální, protože jde o stimulační drogu. Není rozhodně dobrým řešením snažit se jí zahnat další látkou, ovlivňující psychiku a hrozící silnou závislostí. Pokud se chcete zbavit nespavosti po kokainu, pak je řešením nebrat kokain, nebo alespoň ne v takovém množství. A jak jste už sama zjistila, kokain se Vám podaří nebrat, když nebudete tolik pít. Je to prostě řetězec tzv. chybných kroků. A Vy se tak trochu snažíte vyřešit to tím, že na konec toho řetězce zařadíte další chybný krok, tedy silné léky na spaní.
Pokud chcete zkusit, jak jste na tom, jestli už se jedná o závislost, nebo ještě ne, zkuste si jednoduchý test: 14 dní abstinujte od alkoholu i kokainu. Pokud byste si to chtěla udělat ještě trochu těžší, nastavte si bezpečnou hranici alkoholu na den, tedy 2 piva, nebo 2 vína, nebo dva panáky (ne vše dohromady, vyberte jen jedno) a tu udržte těch 14 dní. Pokud některý den pít nebudete, neznamená to, že se Vám dávka nasčítá na víkend! Uvidíte, jak těžké pro Vás bude takové omezení dodržet.