Pervitin
Nook
Dobrý den, když si dávám pervitin, cca po 8 hodinách mě začnou pálit oči, víčka a mám kolem očí červenou kůži a často divně vidím, tak nějak zkresleně a občas se to semnou tak nějak všechno divně houpe, nedokážu to ani popsat, nevíte o co by mohlo jít? Bojím se, že si nějak zkazím oči, když takhle špatně, rozmazaně vidím...například když si stoupnu, přijde mi..že podlaha je odemně tak 10 centimetrů, děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení.
Takto na dálku Vám na dotaz, čím jsou potíže s viděním způsobeny, spolehlivě neodpovím. To může pouze lékař, po důkladném vyšetření. Nebylo by od věci, kdybyste k lékaři zašel.
Jak problémy popisujete, je dost pravděpodobné, že s užíváním souvisí. Mohou mít ale i jinou příčinu. Nepíšete, jak dlouho, jak často, ani kolik užíváte, ani jak kvalitní je užívaný "materiál".
Pokud jde o souvislost s pervitinem, mohou mít poruchy vidění řadu příčin. Předpokládám, že se za kvalitu pervitinu nemůžete zaručit. Je možné, že obsahuje chemické zbytky z výroby, nebo že je ředěný nějakou nebezpečnou příměsí. Předpokládám, že pervitin nekombinujete s dalšími drogami, protože pak by se nabízely další možné odpovědi.
Daleko pravděpodobnější je, že Vám Vaše psychika i tělo vysílají signály, že už mají pervitinu dost a potřebují si odpočinout. Nevezmete li tuto zprávu vážně, riskujete, že bude hůř.
Oči bývají často zarudlé díky únavě a nedostatku spánku. Příčinou může být i alergická reakce, právě teď je doba alergií. Může jít i o alergickou reakci na některou z obsažených látek, nebo příměsí, případně na drogu samotnou, to byste ale zároveň posmrkával, kašlal, mohl mít potíže s dechem, atd.. Nevím, jestli přicházíte do kontaktu s chemikáliemi, například s prekurzory k výrobě, i ty by zarudnutí očí mohly způsobovat.
Vynechám předávkování, o tom byste asi věděl, poruchy vidění mohou s únavou a nedostatkem spánku rovněž souviset, v důsledku narušené psychiky. Deformované vidění se někdy objevuje v souvislosti s toxickou psychózou, nebo stavech psychóze blízkých.
Moje doporučení zní: měl byste pervitin, alespoň na co nejdelší čas vynechat, vyspat se, odpočinout, nabrat síly.
Vydatně a zdravě jezte, dodržujte pitný režim, doplňte vitamíny a minerály. Pak by měly popisované stavy a potíže časem samy odeznít.
Obavy byste tedy zdaleka neměl mít pouze o oči, ale zejména o psychické zdraví a život vůbec. Pokud byste se k lékaří momentálně nerozhoupal, a jestli budou i po delší době střízlivosti potíže pokračovat, jednoznačně k němu zajděte.
Přikládám odkazy z naší stránky, kde jsou popsaná některá rizika, související s užíváním pervitinu,s nemocemi a další užitečné informace:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Chápu, že nemusíte mít chuť s lékařem rozebírat všechny okolnosti. Ty by měl ale lékař ke přesnému stanovení správné diagnózy a léčbě znát.
Doporučuji Vám zajít a poradit se o všem s odborníky některé služby v dosahu, která pracuje s uživateli návykových látek. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Může jít o zcela nezávazný rozhovor.  Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, abyste byl co nejdříve fit. Můžete získat i kontakty na lékaře, se kterými byste nemusel mít problém, vyložit karty na stůl.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty obratem pošleme.
Jak kontakty může vyhledat podle oblasti a typu služby sám, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Buďte na sebe opatrný, kdybyste ještě něco potřeboval, napište.
Hodně štěstí a vše dobré, Amrit Sen.