Přestat/Nepřestat
Rebel
Můj příběh je obyčejný vždycky jsem byl pro každou špatnost začal jsem s mariuhanou kolem 14 let kvůli holky která mě nechtěla, a já byl do ní zabouchnutý i když mi několikrát ublížila psychicky a proto jsem začal hodně kouřit trávu, byla to i tak moje nejlepší kamarádka. Jedno jsme spolu začali chodit na měsíc kolem mých 16 ji bylo 14-15 let měla mnohem více sexualních zkušeností protože byla po rozchodu s mým dobrým kamarádem ale i tak jsem chtěl byt sní. Ztratil jsem sní panictví a tak jsem se zabouchl ještě víc, ten měsíc jsem nehulil už tak moc. Po měsíci vztahu jsem odjel na týden do Francie rozešla se mnou a začala sexuálně experimentovat se svým bývalým přítelem a mým kamarádem hned po našem rozchodu. S tím kamarádem jsem byl dokonce 3 roky na internátě. V druhém ročníku což oni byli kamarádi s výhodami a já byl ze hry mě dost žralo proto jsem hulil i 4x denně. Mezi druhákem a třeťákem o velkých prázdninách jsem se sní zase začal bavit a on se přestěhoval o dost větší dálku než bydlel, ona se snažila napravit ten jejich vztah jenže ho zajímala jen tráva protože jsme byli takový dost dobří kamarádi když jsme trávily více času spolu než se svoji rodinou i, a v tom létě co se odstěhoval dále jsme se zase sblížily já nezkušený jen 2x v životě sex (podruhé s kurvou za peníze) a ona zaučená jako 20 letá holka protože za jeden půl rok co jsme se nebavily vystřídala spoustu hochů a všichni mojí i dokonce její kamarádi ji měli za kurvu, protože se bavila předtím s jinou bandou a ti byli trošku zkaženější. No a to léto co jsme se sblížily hodně dost jsem ji požádal jestli mě neodnaučí hulit řekla že jo že mi ráda pomůže a tak jsme do sebe začli kutit podruhé a ke konci prázdnin to vypadalo na vztah šli jsme na oslavu kamaráda, společný dárek, drželi jsme se za ruce a měla u mě spát ten večer. Na oslavě jsem ji dál trochu prostoru se bavit i s ostatníma ne jen se mnou já se trochu opil a i zhulil. Najednou mi bylo zle jak jsem šel ze zahrady stála tam s takovou partičkou s našimi kamarády i cizími na té zahradě a povídali si, já šel na ulici a vyblil se tam po 10 minutách jsem se vrátil a nemohl jsem ji najít tak jsem ji volal jestli už jdeme zvedla mi to a řekla mi \"Teď nemůžu přijít\" já ji říkal že teda odejdu bez ni a ona hmm oka a pak jsem to zavěsil myslela si že zůstanu a počkám na ní a pak půjdeme ke mě, jenže jaký blázen by čekal na holku co si zadupe s jiným klukem i když s jedním kutila. Další den jsem ji napsal že se k sobě asi fakt nehodíme že se nebudeme bavit, i když popravdě jsem měl pořád oni zájem půl roku to šlo se mnou ještě více z kopce chlast a tráva každý víkend tráva i přes týden. Non-stop jsem byl zhulený a říkal kámošovi ať ji napíše jestli jde ven jen abych ji mohl vidět i když jsem se ji nedokázal podívat do očí. Ona si v ten den v létě co jsem ji to napsal uvědomila že jsem se asi fakt snažil to léto abych ji okouzlil a ona to pokazila. Na silvestra byla pozvaná k mému huličskému bratrovi, tam jsem si řekl že je čas to přejít a bavit se sní aspoň jako s kamarádkou tak jsem si sní začal povídat i když ji chtěl jeden můj kamarád a stýkali se spolu docela často i já s něma někdy někam zašel třeba k němu na filmový večer i když jsem se sní nebavil ta jsem jí chtěl vidět a poslouchat co říká. No a ten silvestr dopadl tak že ten huličský kamarád se ožral do komatu, přišli o půl noci se podívat jeho rodiče a jak viděli že spí tak nás vykopli a ona měla u něho spát, a furt mi říkala ke teď jako bude spát a ja ji nabídl že může spát u mě jestli chce a ona po tom skočila ihned i když na mě pak byl naštvaný ten kámoš i na ní že nespala u něho když já jsem se sní nebavil tak on ji byl dobrý ale jak chce on zautočit tak se nenechala prý nebyl její typ. Jak šla spát ke mě tak jsem rafinovaně udělal že nemám 2 peřiny i když byla v lůžku tak že si má lehnout se mnou a ona to tak stejně i chtěla. Můj 3 sex v životě pro ní jsem byl jako zajíček nezkušený. Pak se mě po pár dnech zeptala jestli spolu budeme chodit a já ji řekl že si to musím rozmyslet ať mi dá cca měsíc na rozmyšlenou že bych už asi nepřežil kdyby mě zase odkopla jako kus hadru. 24 ledna jsem jí řek že teda budeme spolu i když jsem to chtěl už od toho silvestra, chtěl jsem jí jenom trochu potrápit a udělat u ní pocit nejistoty, měla strach že odmítnu a že ji jen využívám jen kvůli sexu těch 24 dní. Ale dočkali jsme se oba a teď nastává peklo, můj nejlepší kámoš a její bývaly zkusil piko a můj kámoš z vesnice měl piko asi 2 měsíce doma co dostal zadarmo od nějakého týpka co sním rozvážel pizzu a moje vysněná přítelkyně byla zrovna někde na týden pryč. A já si řekl proč ne že hulit a chlastat jsem kvůli ni přestal dala mi 2 měsíce ať se to odnaučím jinak se se mnou prý rozejde, nikdo mi nevěřil že přestanu ale nikdo taky nevěděl že to byla holka o kterou jsem bojoval 8 let a taky jsem si jí vybojoval a nechtěl ji jen tak ztratit. Mám svůj plán snů v hlavě který ví jen ona mí kamarádi kterým o něm někdy říkám, byla tam např: Vyspat se s kurvou, to jsem měl už za sebou na kterou jsem si vydělal prodejem trávy kterou mi dal kámoš za pakatel a já sní udělal vývar 8x tolik. No a dalším s mnoha mých snů byli drogy a příležitost mi nedala si to nevzít. Tak ten kamarád starší o 3 roky který nehulil, nefetoval mi donesl piko 2 měsíce staré, nikdo nic takového s mých vesnických kamarádů nemělo jen trávu měl jeden s nich a můj kamarád s internátu to taky zkusil tak jsem si vzal docela jenom trošku měl jsem strach a nic jsem nepociťoval a kámoš který nekouřil a nic podobného ale je velmi akční a rád dělá REBELSTVI tak mi řekl a nalajnoval mi to všechno a já si řekl proč ne stejně jsem si dal skoro půlku s toho už a nic mi to neudělalo tak jsem to šňupnul celé. Za půl hodiny jsem nemohl zastavit svou pusu a své myšlenky všichni se mi smály že pořád mluvím a ja si to ani skoro neuvědomoval prostě jsem musel a taky i měl na vše odpověď. Od mojeho bývaleho huličského kamaráda tam byla přítelkyně která s náma chodila málo kdy a napsala to moji přítelkyni ta s toho byla neštastná když jsem přestal užívat všechno a dělal jsem toto, uklidnil jsem ji že jsem to měl jen na svém seznamů co chci všechno vyzkoušet, a ona okaaa a bylo všechno v pohodě i když jsem celou noc nemohl usnout a připadal jsem si jako Všemocný šel jsem se projet autem a jelo jak by samo, práce na zahradě co mi dáli rodiče ráno jsem udělal bez keců a strašně pečlivě a rychle prostě to bylo boží. Po víkendu jsem to řekl mému nej kámošovi na internátu a on mi řekl že si dal už víckrát. No a dospěli jsme k tomu že si zajedeme do města pro piko na internát. Zbývalo asi půl roku do konce a my jsme ten půl rok profetovaly co jsem začal já tak po týdnu to chtěla zkusit moje holka tak jsem ji to dal v autě jak jsme šli ke kamarádovi na večírek a já jsem rozvážel najetý lidi s akcí co mi volali, ona tam vždycky čekala pila chlast, zahulila si a nic ji nebylo a tak se ji to taky strašně zalíbilo ale kamarádi začali být podezíravý a měli tušení že to beru a že i teď ona. I když jsem ji to nechtěl dát v tom autě tak jsem ji to dal dával jsem si zavinu to že jsme skončily za měsíc s jinými lidmi co brali taky piko a náš vztah byl vázán jen tím jak zajedu/em koupit piko a dát si čáru a pak povídat si každý víkend od pátku do neděle non-stop, a já pak ještě frčel na internátě s kámošem až do čtvrtka skoro vždycky. Na internátu jsme kecali a hráli dostihy přes noc a o víkendu jsem si povídal s přítelkyni a zkoušeli se různě zabavit od povídaní si o tom co jsme o sobě nevěděli po sexuální hrátky které trvaly i 4 hodiny třeba. Čim více jsme strávily nocí vzhůru tím více jsme si byli blíž a více zamilovaní, i když jsme byli na drogách a nikdo s okolí se s náma nechtěl bavit bylo nám to jedno, protože jsme nikomu neubližovali jen jsme si víc všímali toho druhého než našich kamarádů, což je snad skoro v každém vztahu. Byli jsme jen my dva proti všem jak jsme si říkali a další různé věci a taky to tak bylo s nikým jsme se tu už nebavily protože jim vadilo že bereme. Začali to všude o nás říkat a na Vesnici se to rozkřikne skoro ihned a věděl to snad skoro každý dostalo se to i k moji mamce ale já ji říkal že to není pravda že si to jen vymysleli protože se s nimi nechci bavit a věřila mi to. Blížil se červen a v červnu přítelkyně jela na měsíc a půl na rodinou dovolenou a já zůstal sám s pikem a feťáky kteří mi volali protože se chtěli skládat a nebo abych platil a já byl pro. Jediná moje povinnost byla se starat o psy mé přítelkyně naštěstí mi pomáhala její sousedka. Když jsem frčel někde tak jsem neměl čas prostě. Začal jsem brad snad 6 dní v týdnu co byla pryč. Jo ještě předtím mi na jaro zabavily řidičák protože jsem jel najetý a chytli mě na dálnici, rodiče byli nešťastní ze mě co to ze mě vychovali a jak budou vypadat před ostatníma že mi vzali řidičák za to že jsem jel pod vlivem drog. Vymluvil jsem se na moje byvalé kamarády že mi dali zahulit a že tam asi nebyla jen tráva a věřily tomu. Od doby co jsem neměl řidičák a co jsem neměl na měsíc a půl svoji druhou polovičku jsem trávil skoro všechen čas ve městě a říkal jsem že spím u kamarádů a přitom jsem jezdil za kámošem s internátu abych s ním a jeho bandou frčel po venku. On si našel novou přítelkyni která byla jeho a v její bandě jen kámoška od všech každý den byli spolu jak hulily 2 roky apod. Pak se dala sním dohromady a ta zjistila že tu bandu pomalu ovládá piko, on ji lhal a říkal že on to nebere a přitom chodil za ní sjetý skoro pořád, a na internátě ani nemluvím. Závěrečné zkoušky jsme dělali sjetí a dali jsme je. Jak to jeho přítelkyně zjistila že i on do toho zapadá tak mu řekla buď my kamarádi nebo ona, neřeknu trávit čas sní více než s náma v pohodě taky jsem to tak měl radši jsem byl sni sám než venku s bandou vesničanů a dělal hlouposti jako kdysi i když tam jsme zrovna frčeli a on ji poslechl mě si smazal a blokl na fb a všechny ostatní co v tom jeli udělal dobře ale i špatně. My ostatní jeho banda ve které jsem nahradil jeho místo jsme byli v tom největším stadiu jeho nejlepší kámoš se stal mým kámošem ja chtěl pořád toho stejnýho i když ten si vybral radši holku než přátele a svoje nej kámoše. Což mě mrzelo. No přes den jsem scháněl a přes noc doma v červenci i 7 dní vzhůru co jsem byl jsem si chtěl skoro vždy jen psát se svoji holkou chtěl jsem brát piko jen abych mohl být sní alespoň na internetu, ona měla den a já noc. Rodičům začalo být divné že jsem každou noc vzhůru nějak dlouho a brzo ráno vzhůru a měli podezdření ž veliké taťka mě chodil kontrolovat v noci a ptal se mě proč mam tak velké zorničky vymluvil jsem se že je to z ospalosti.... Snažil se tomu věřit i když věděli určitě pravdu. Jak jsem nespal 7 dní tak jsem měl něco s očima a musel jsem zrovna asi 5 den jet s tatkou na nějakou zakázku co jsem sním musel dělat kvůli mé pokuty za řidičák a nabourané jeho auto které jsem naboural jak byli na dovolené. To mě hlídala babička a měl jsem zrovna ty dny skoro pořád několik gramů v pokoji v ledničce, a to kvůli toho že jsem rodičům ukradl zlato co zdědily po prababičkách atd.. Nejsem na sebe vůbec pyšný ale stálo to i za to. Ale když piko dává piko i bere. Neměl jsem důvěru žádnou u rodičů a málem jsem podvedl svo přítelkyni s kurvou kterou mi zaplatil kámoš nakonec jsem do toho nešel i když jsem tam byl před ní nahý.. šel jsem ho pak počkat ven, ale šel jsem jen s důvodu že mi chyběl sex protože se ze mě stal i nymfoman honil jsem a honím i snad skoro každý den, a to jsem měl svou přítelkyni za nymfomanku že spala docela s dosti klukama ale já byl a jsem větší. Takže jsem pak ztratil i její důvěru, a řekl jsem ji to snad až po měsíci co byla už zpátky s dovolené ale musel jsem na to najít odvahu. I tak se mnou zůstala a věří mi že jsem zůstal nedotčený co byla pryč, za tu dobu co byla na rodinné dovolené si odvykla od pika a od té doby si ho dala jen málo kdy za to já jsem pořád frčel a frčím do dnes a zatím jsme spolu 14 měsíců. Ona neberu už přes půl roku a já si dávám jednou za měsíc někdy i víckrát a frčím vždy min 2 dny protože mam nový kontakt hned ve vesnici. Od té doby co jsme nebrali pravidelně jsme získali s těží zpátky vesnické kamarády i když ja v nich nemám důvěru protože nás jen předtím shazovali dolů místo toho aby pomáhali, věřím jen jednomu s nich a to né na 100%. Moje přítelkyně ví že si dám sem tam ale ne vždy myslí si že tak jednou, dvakrát za půl rok což tomu tak není. Teď dělám nadstavbu se zaměřením a je to nad moje síly ta škola + rodiče chtějí nějakou práci a přítelkyně chce s vámi trávit skoro všechen svůj i váš čas. A proto si prostě musím dát když si dám frčím celou noc vždy a když to je přes týden tak dělám věci do školy. Přes víkendy si nedávám jen přes školu at v tu dobu co jsem na piku nejsem s přítelkyní protože to pozná a zbytečně je zklamaná nebo naštvaná. Jenže problém je že já bych dokázal přestat kvůli ní jenže nechci dává mi to vždy sebevědomí a když to nepřeháním tak jsou ty stavy docela v klidu a na dojezdy jsem si zvykl. Stačí to zajíst a zapít a vyspat se na chvílí a jsem ready. A tak hledám důvody jestli přestát nebo nepřestát. Řidičák mám už zpátky ale za volant s tím už nesednu jako kdysi byl jsem ponaučen a vždy až 12 hodin po tom co jsem si dal. Zase když mi skončí stav vždy na druhý den kolem 10 ráno ve škole jsem takový nepozorný a skoro nevnímám to po první noci už co teprv po druhé. Vždy jak to mám v sobě jsem doma a snažím se učit nebo jsem u dodavatele mojeho a kecáme ale jak jsem doma mam vždy stuhnuté klouby, sucho v puse, po druhém dnu citím jak mi buší srdce ale není se čemu divit když člověk nespí přes 48 hodin. Ve škole to ale všichni berou s klidem jeden bere extázi o víkendech ve třídě a je nejchytřejší ze třídy a ostatní se mi jen vždy smějí když jsem na dojezdu a já se držím s posledních sil, ale ví že jsem normální i když beru, díky tomu jsem odevzdal jako jediný výkresy všechny které jsem udělal za 2 noci a oni je dělali několik týdnů a stejně je neměli. Chodím posilovat ať nejsem kvůli toho podvyživený protože jak jsem frčel v létě zhubnul jsem neskutečně hodně. No napsal jsem toho hodně to bude tím že asi zrovna frčím a ráno mě čeká práce kvůli které jsem si to dal. abych ji měl co nejrychleji a pečlivě ji udělal a co nejvíce snad nepřijde dojezd jinak jsem v pytli.. Takže zajímalo by mě jestli přestat a nebo to tak nechat. Protože vždy je něco pro a proti a nakonec se to srovná. tak by mě zajímaly ostatní názory. Když to člověk umí ovládat tak si myslím že to není špatná droga jen není ještě pořádně vychytaná ale jednou bude něco stejného akorát bez těch špatných věci a bude šnupat skoro každý. A bez toho bych ve škole propadal ze všeho ted naštěstí propadám jen z půlky a když se dám ten prví den do práce doma tak moji rodiče neví kdo jsem a co semnou je ale ani netuší že beru jednu z nejsilnějších drog co je přes rok a to jen díky opory mé přítelkyně a díky mé silné mysli. Jo a kamarádi z vesnice se mi vtírají ví než kdysi a já je mám většinou na párku jak oni měli mě. Díky té drogy jsem zjistil jak jsou opravdový kamarádi a nejsou ani poloviční co by měli být a to mi ukázalo piko. Takže moje dotazy: Názor na můj styl že to není zas tak špatné si dát občas? Co mi to udělá když si budu dávat třeba 2-3 o měsíce? Je to dobré brát k zlepšení prospěchu nebo špatné? Ponaučí se člověk ze svých chyb i když byl na piku a stále ho užívá? Měl bych přestat raději než budu znovu brát denně? Proč když si to dám tak ta energie se spotřebovává i v době když je klidu? Proč bych neměl brát pervitin čistý co druhý den když by mi to neničilo mé tělo? Co je lepší brát cocain,pervitin nebo chlastat skoro každý den a co škodí nejvíce zdraví? Kdybych chtěl přestat ale měl bych pořád nutkaní si vzít na nějakou prací protože by ti bylo snadnější a kvalitnější tak je správné si to nevzít a trápit se nebo porušit to i kdybych to potom zase někdy bral? Když beru pervitin jen kvůli určité věci co chci udělat je to závislost? Co kdybych přestal brát na pořád, co se změní krom toho že se mi nebude chtít? Může mě to udělat impotentem nebo neplodným s pervitinu? Proč chodím na záchod furt když nepiju? Proč mam hlad al nechutná mi to jídlo a nenajím se? Co kdybych jedl jen cukry pomůže to? a neporuší mi stav jídlo? Jak přijdu na to že jsem zavislý? Co mám udělat abych se zbavil stavu když neusnu? K čemu dojde když člověk není feťák je spokojený a daří se mu i když bere pervitin 4 do týdne umře dříve? Může to spíš někomu pomáhat a bez toho by byl troska,bezdomovec? Piko je silnější než cocain? Proč je cocain drahší když je ve všech směrech méně učinější? Začínají lídě na heroinu kvůli pervitinu?Můžu díky pervitinu být chytřejší ve stavu?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Váš příspěvek je velmi obsáhlý a je v něm opravdu mnoho otázek a podotázek, obávám se, že kdybych se měla pokusit Vaše dotazy zodpovědět, vydá to na celou knihu. Můžete si plno informací sám vyhledat přímo na našem webu, jednak o jednotlivých drogách, ale i v již zodpovězených jiných dotazech, třeba i pročíst příspěvky jiných pisatelů. Možná byste si na plno Vašich otázek odpověděl pak sám.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.htm
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Zde vám kopíruji kritéria závislosti dle Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN):
MKN říká, že při závislosti má pro jedince užívání nějaké látky přednost před jiným jednáním, kterého si dříve cenil více. Jako centrální charakteristiku onemocnění označuje touhu (často silnou a přemáhající) užívat psychoaktivní látku. Touhu užívat drogy si jedinec uvědomuje (i když ji nemusí přiznávat) a snaží se často užívání kontrolovat nebo i zastavit. Obyčejně však neúspěšně.
Pro diagnózu závislosti je potřeba, aby byly v posledních 12 měsících přítomny alespoň tři z následujícího seznamu příznaků:
* silná touha a nutkání užívat látku
* potíže v kontrole užívání látky
* užívání látky k odstranění tělesných odvykacích příznaků
* průkaz tolerance (potřeba vyšších dávek drogy k dosažení očekávaného stavu)
* zanedbávání jiných zájmů a potěšení než užívání drogy
* pokračování užívání i přes jasný důkaz škodlivých následků užívání (depresivní stavy, nákaza virovou žloutenkou při injekční aplikaci, cirhóza jater při užívání alkoholu apod.)
Zkuste se na to podívat a upřímně si odpovědět, zda tyto kritéria splňujete.
Ptáte se zda brát, či nebrat. Můj názor je ten, že je zcela nejlepší se drogám vyhnout a najít si něco jiného, co člověka dělá šťastným. Pocity ,,štěstí", které může prvotní etapa konzumace přinášet, jsou na drogách dosti diskutabilní. Možná po prvních konzumacích lidé pociťují příjemné pocity, které přijdou, bez toho, aniž by pro ně musel dotyčný něco udělat. Ve skutečnosti je to pocit uměle vyvolaný, spíše to je jen jakási iluze o pocitu. Ve své podstatě je život na drogách dosti velkým utrpením, jelikož prvotní pocity ,,blaha" vystřídají dosti záhy pocity ,,potřebnosti" a shánění se za drogou, která mu dá pouze pocit ,,přežití", už vůbec ne pocit štěstí. Nezdá se mi rozumné do tohoto začarovaného bludného kruhu vstupovat, potažmo udržovat ho. A zcela vědomě se ubrat cestou dosti strastnou. Všichni, kteří se po té ze své závislosti (a je jedno na čem) snaží dostat, se shodnou na tom, že ty počáteční ,,chvíle pohody" ve svém důsledku za to opravdu nestáli.
Drogy neničí těm, kteří je užívají ,,pouze" jejich fyzické a psychické zdraví, ale ničí především jejich rodiny a veškeré sociální vztahy. Dále ve většině případů lidé přichází o svá zaměstnání, nedokončují studia, čímž se jejich fungování v normálním životě velmi snižuje.
Konzumace drog je také o penězích. Leckdy nutí závislé osoby jejich závislost páchat trestné činy a dělat věci, které by třeba vůbec nedělali (např. prostituce). Tím, že jde o nelegální drogy, jsou provázeny právními trablemi, ale i kriminálem. Pokud na toto vše máte náladu, tak prosím...
Dle mého názoru je to cesta někam, kde Vám ve výsledku opravdu dobře nebude a horko těžko, se Vám pak bude vracet zpět. Rozhodnutí je samozřejmě jen na Vás.
Pokud byste měl chuť, si o tom co se Vám honí hlavou popovídat, můžete se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele drog. Bývají skoro ve všech větších městech a poskytují nezávazné, bezplatné a anonymní služby. Když tak napište, kde žijete, kontakt Vám rádi pošleme.
Mějte se zatím hezky, MK