ja s kamosem bereme kazdy den
T
dobrej.. shrnu to.. ja beru pervitin us 2,5 roky a stoho rok jehlou .. tedkom us pul roku chodim kazdy den s kamaradem ktereho sem naucil si pichat jehlou a odte doby on kuouje porad a ted sem ja uplně na dně skoro kazdy den si minimalně 7x strelime.. davame si tam co nejemne vody aby to bylo silnejsi.. on to nechce priznat ze dotoho spadl a ze by mohl prestat ze dne na den ale prej znudy zatim jeste nechce prestat.. ja mejvam otekle koncetiny u ruk cervene strasne .. mam v hlave to ze zato muzu ja ze kdys sem snim tk se fetuje.. zeja ho to naucil.. ale je prava ze kdys neberu ja a mam 3 dny pauzu tk on taky .. myslite ze kdyxs se prestaneme stykat tk mu to pomuze ? mezi tim ja chci se lecit.. ja sem dopadl opravdu strasne.. poslala by ste mi nejake i cislo pro me abych se mohl dovolat nekomu kdo by me pomohl jk se zbavit strachu.. a nezodpovednosti.. JINAK BER TE ME JAKO SLUSNEHO KLUKA JE MI 20 LET A MU JE 24.. a nezacal sem brat ze me to lakalo ale abych zapomel na jednu holku co me opustila..Stidím se zato co sem..

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dobře, že jste napsal a máte chuť svou situaci nějak začít více a zodpovědněji řešit. Na jednu stranu je v pořádku, že pociťujete zodpovědnost a výčitky svědomí za kamaráda, kterého jste do drog také uvrtal, na druhou stranu nemůžete vědět, zda by je nevyhledal jinde i bez toho aniž byste Vy do toho nějak zasahoval.
Rozhodně nejste jediný, kdo svému kamarádovi drogy dal, čímž nechci napsat, že se nic nestalo a je fajn rozdávat drogy na potkání, spíš Vás chci trochu uklidnit, protože se s tím setkáváme často, takže na Vás nebude nikdo koukat jako na nejčernější osobu. Rozhodně by Vás tento pocit neměl brzdit v návštěvě nějakého odborného zařízení a v léčbě.
Napište prosím, kde žijete, větší města, která máte v dobré dostupnosti, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat.
Pokud jste z Prahy, můžete se ještě dnes obrátit na naše Kontaktní centrum, zde kontakt a další info v přiloženém odkaze.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby, takže můžete i dnes do 20hod.
Rozhodně rozumnější je se pokusit drogy ze svého života vypustit. Není to sice úplně jednoduché, ale rozhodně to není nemožné. Život se závislostí nijak zvlášť snadný také není a utrpení, které závislá osoba prožívá je mnohem komplikovanější než samotné vysazení, kterého se může mnohdy konzumující osoba zprvu obávat. Rozhodně bych doporučila, abyste si o všem, co se Vám honí hlavou, došel osobně popovídat a informoval se tak o možnostech, kterých byste případně mohl využít. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se sám svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí a jak jste se rozhodl.
V případě potřeby jiného kontaktu neváhejte napsat. Hodně sil!
S pozdravem MK